Gjest member-296438 Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 NG Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Et godt innlegg i "debatten".. Skjønner godt at du fikk disse tankene, når du fikk øynene opp for motivet... Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Men på vinduet står det: "Sammen er vi sterke" 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Hun så deg kanskje ikke for ellers er det faktisk fortsatt muslimer som misliker å bli fotografert i henhold til koranen der leser at man ikke skal lage bilder av mennesker eller levende vesener hvilket er grunnen til at man aldri ser figurer som fremstille mennesker, dyr eller fugler i en moske, bare annen type design. Men foto begynner å bli mer og mer godtatt og mange muslimer er selv fotografer da jo foto kun er lys og mørke og begge deler kommer jo som kjent fra Gud. Hva debatten angår så er det faktisk ofte slik at de som tråkker på muslimer egentlig ikke vet hva de driver med og heller ikke vet hva Islam går ut på. Ekte troende muslimer er ikke terrrorister. Jeg har masse muslimske venner - både sunny og shia og de er alle mot terroren som utføres. Når man snakker om norsk Kristendom så bør man kanskje sette seg inn i hvordan Kristendommen ble innført i Norge og hvordan den ble praktisert for 500 år siden med heksebrenning etc. Da Albaquerque kom tilbake annen gang til Goa og vant drepte han og hans menn alle menn og portugiserne giftet seg så med alle enkene for å skape en ny rase hvilket de jo greide. Islam er 600 år yngre enn Kristendommen og i dag ser vi en kopi av hva de kristne drev med for 500 år siden. Historien gjentar seg. Roar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Takker for kommentarer:-) @Helene, Godt observert! Og så er det helt riktig at "sammen er vi sterke". Så er det bare opp til oss og stå sammen.....mot saueflokken som ikke har et snev av innsikt i det de snakker om. Disse som er livredde for Islam og generaliserer så det koster etter, burde kanskje sette seg inn i hva Islam egentlig handler om. De kan få låne Koranen av meg, til og med i norsk oversettelse... @Kneppen, så er det så sant som det er sagt ang. Muslimene. Når det gjelder fotografering, så har jeg bilder av vår vennefamilie pluss diverse andre vi ble kjent med i Tunisia gjennom flere år/turer. De lot seg villig fotografere. En liten artig sak, Far i familien ville ikke være med på samlebilder, han mente at han fortjente et eget bilde:-) PS. I dette tilfellet mørkla jeg ansiktet til denne kvinnen av hensyn til de ting du nevner. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Det er ikke bare ord og skrift som er talende, bilder kan også uttrykke mye av det samme. Dette er et godt eksempel på dette, Det skulle bare mangle at vi ikke hjelper nødstilte mennesker, på den grønne gren som vi lever. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
IngvaldNordland Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Et svært godt eksempel på hvordan sammenstilling av to uavhengige elementer skaper debatt, protester, ettertanke osv. Skyggene gjør også dama til en viss grad anomymisert. Et sterkt bilde denne gang P. mvh Ibn Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Takker Ragnar & Ingvald:-) @ Ragnar, så har du helt rett i det du sier. @ Ingvald, så kan det bli noen merkelige sammentreff mellom elementene. Har et bilde av en Muslimsk kledd mann som går forbi et skilt som reklamerer for soft is....det nører nok opp under den forstillingen mange nordmenn har, at alle muslimer støtter IS, om en light IS....Men som vi har sett, det finnes ikke soft utgave av disse IS bandittene, som forøvrig ikke har noe og gjøre med Islam. Kun et dekke for å herje med folk. Så det tror jeg at jeg lar det bildet hvile i biblioteket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg