Gå til innhold

[Løst] BKK Altibox merkelig problem

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har fiber fra BKK med Altibox TV.

Router er medfølgende CPL4.

Altibox-dekoderen er koblet til port 3 med nettverkskabel, denne får inn signaler (tv) og fungerer. Router får altså inn internett og videresender til TV. Flott.

Det trådløse nettet er oppe og mulig å koble seg til.

Men ingen enheter får internett gjennom det trådløse nettet, og heller ikke koblet direkte til router med nettverkskabel.

Det er kun tv-dekoderen som får internett ifra routeren altså.

Jeg har forsøkt å skifte ledninger, skifte navn og passord på trådløst nett, restarte router, resete via bitteliten knapp bak på router, restarte pcer, boote fra linux, koble fra alt trådløst og TV etc.

Jeg kan ikke komme på en eneste ting til som kan sjekkes eller prøves ut, det eneste jeg kan se for meg er at dekoder er defekt og må skiftes.

Eneste måtte være om routeren står i bridge modus og feilaktig viser at den ikke står i bridge modus, men jeg tror ikke TVen skulle ha virket da?

Vet noen passord og login for å komme seg innpå routeren (jeg har ipen)?

Er det noe sted jeg kan få tak i en ny router i morgen som passer til BKK/Altibox fiber?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde kontakte kundeservicen dems.

Har gjort det men utover å be meg resete modemet kunne de ikke hjelpe mer siden det er søndag. I morgen er det teknikere på jobb som kan hjelpe.

Nettet fungerer igjen, de har sikkert fikset en dns-server eller noe.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...