LiinnnM Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Til neste sommer er jeg utdannet siviløkonom med finans som hovedprofil. Kjenner at jeg har lyst å studere litt til før jeg går ut i jobb. Så jeg vurderer å søke årsstudium i matematikk ved NTNU til neste år. Noen som har synspunkter på dette? Ønsker gjerne tilbakemeldinger på om dette er helt fjernt, eller om det kan ha noe for seg. Interessen er der, men studielånet begynner å bli så stort at jeg ikke kan ta meg råd til å gjøre det utelukkende basert på interesse. Eventuelt andre studier som kan være relevant, helst i Trondheim? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 "Interessen er der, men studielånet begynner å bli så stort at jeg ikke kan ta meg råd til å gjøre det utelukkende basert på interesse. " Jeg har vanskelig å se at dette skal være noe annet enn for interesse. Hvis du er ferdig siv.øk i finans antar jeg at du lett får deg jobb. Velger du å studere i stedet så er det kun fordi du har lyst. I kroner og øre er det nok et tapsprosjekt uansett. (Unntaket er selvsagt hvis det er en spesiell jobb/karriere du ønsker deg som krever ekstra utdannelse, men høres ikke slik ut). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå