Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes E-Klasse bra bil?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ny her. Ja. Jeg kom over en Mercedes E230 1997 modell som jeg skal kikke på i morgen. Men dette en god bil? Den har automat bare for å nevne det og bensin. Håper på noen der ute som komme med sin erfaring om E-klasse. Håper på raskt svar. På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mercedes E-klasse er kjent for å være noe av det mest solide av biler som er bygget. De er stort sett drosjesjåførers førstevalg, og nylig ble E-klasse kåret til beste bruktbilkjøp så å si uansett årsklasse. EuroNCAP tester er visst basert på de kræsjtestene som opprinnelig ble gjort på MB E-klasse generasjon W124 (85-95).

Lenke til kommentar

Mercedes E-klasse er kjent for å være noe av det mest solide av biler som er bygget. De er stort sett drosjesjåførers førstevalg, og nylig ble E-klasse kåret til beste bruktbilkjøp så å si uansett årsklasse. EuroNCAP tester er visst basert på de kræsjtestene som opprinnelig ble gjort på MB E-klasse generasjon W124 (85-95).

Ja det var det jeg trodde at det var et godt kjøp. Den har bare gått 263.000KM. Men jeg er bare 18 år. Så spørsmålet er vel om den blir for dyr i forsikring.

Lenke til kommentar

Vær obs på at W210 som det er snakk om her er en skikkelig versting når det gjelder rust. Ruster innenfra og ut pga ny vannbasert lakk og dårlig stålkvalitet iblandet avfall fra Ukraina. Disse ruster overalt, så sjekk bilen meget grundig i forbindelse med kjøp. Vær også obs på nylig lakkerte biler, ofte lakkert over rust. Og biler med sånne rustlister på hjulbuene for å skjule rust. Mange feller her.

Se også på denne siden: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/mercedes-benz/e-class-w210-1995/?section=good

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er ny her. Ja. Jeg kom over en Mercedes E230 1997 modell som jeg skal kikke på i morgen. Men dette en god bil? Den har automat bare for å nevne det og bensin. Håper på noen der ute som komme med sin erfaring om E-klasse. Håper på raskt svar. På forhånd takk for svar! :)

Ja

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen. Skal ihvertfall dra og kikke på den. I følge bildene kunne jeg ikke se rust. Men det er en billig Mercedes til 15000,-. Og i følge eier vil den bli Eu godkjent. Det var mangellapp. Men de har fikset mesteparten da. De ville bli kvitt bilen raskt som mulig egentlig. Så får se hva det blir til.

Lenke til kommentar

Fikk akuratt vite av en bekjent som på det sterkeste frarådetmeg til og kjøpe Mercedes, fordi den ville unasett bli SVINEDYR og forsikre uansett om det sto i min mor sitt navn. Kan noen bekrefte at dette er sant? I såfall må jeg vurdere en billigere bil. Forslag til andre biler som kan være aktueller? Kravet er at den må ha automat.

Lenke til kommentar

Fikk akuratt vite av en bekjent som på det sterkeste frarådetmeg til og kjøpe Mercedes, fordi den ville unasett bli SVINEDYR og forsikre uansett om det sto i min mor sitt navn. Kan noen bekrefte at dette er sant? I såfall må jeg vurdere en billigere bil. Forslag til andre biler som kan være aktueller? Kravet er at den må ha automat.

Hvorfor sjekker du ikke bare med et forsikringsselskap? Da kan du lett få bekreftet/avkreftet den påstanden. Og for en bil til 15000 vil det vel bare være tull å velge noe annet enn ansvarsforsikring, som er lovpålagt?

Lenke til kommentar

En billigere bil enn 15 tusen? Det er ikke mye man får for en sånn sum. Årlig drift vil ofte bli 2-3 ganger den prisen. Lønner seg ikke å kjøpe for billig heller, blir mye reparasjoner.

Lenke til kommentar

Hvis budsjettet ditt er opp til 25 000 så er det eneste logiske valget en billig japse uten automat.

Skal du kjøpe deg en billig tysk premiumbil fra 90-tallet så kan jeg love deg at du vil behøve minst 10-20 000 per år i reparasjoner og service.

• Liker 1
Lenke til kommentar

E-klasse er veldig pålitelige biler. De gamle modellene som den du skal dra og se på er god for opp til 1 000 000 km om alle servicer følges opp og den blir tatt vare på. Mercedes er av de billigere tyske bilene å forsikre for ungdom og deler er heller ikke dyrt. Det er behagelige biler å kjøre, men girkassa er litt treg etter min mening. Jeg ville prøvd å lete etter en med manuell girkasse.

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe deg en billig tysk premiumbil fra 90-tallet så kan jeg love deg at du vil behøve minst 10-20 000 per år i reparasjoner og service.

Mercedes E-klasse er en av de modellene som har lengst driftstid. Har hørt om E-klasse drosjer som har gått langt over millionen, selv om man bare har byttet slitedeler.

Ta en titt på denne, f.eks. W124 generasjon E-klasse, noe av det mest solide som noengang er bygd av biler. Og originalmotoren har holdt, han har bare byttet olje.

Lenke til kommentar

Tusen takk  for svar alle sammen! :). Jeg kan kun ha bil med automatgir. Men skal dra og se på den. Så får man se åssen det er. Kom gjerne opp forslag om merker. Skal bruke bilen til kjøring til venner. Blir en del kjøring til Nordmøre. Men igjen tusen takk for så mange gode svar :). Og det er så hyggelige folk her inne. Setter pris på hjelpen jeg får her! :). Ha en fin dag.

Lenke til kommentar

E-klasse er veldig pålitelige biler. De gamle modellene som den du skal dra og se på er god for opp til 1 000 000 km om alle servicer følges opp og den blir tatt vare på. Mercedes er av de billigere tyske bilene å forsikre for ungdom og deler er heller ikke dyrt. Det er behagelige biler å kjøre, men girkassa er litt treg etter min mening. Jeg ville prøvd å lete etter en med manuell girkasse.

Bensin-modellene går ikke en mill, men gammel E-klasse diesel varer omtrent evig om du ikke er uheldig med elektronikkproblemer og passer på for rust.

Lenke til kommentar

Den verste rusten på disse bilene er ikke så lett å avdekke..

Prøv gjerne å jekke den opp ved bruk av de originale jekkfestene og medfølgende jekk.. Det er ofte det gir problemer i form av knasing pga rust..

Ellers er det også vanlig med rust i støtdempertårn mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...