Gå til innhold

Lakkere en skjerm

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Tenkte jeg skulle spraye min 21" skjerm svart. Noen som har testet dette selv? Er klar over at det går an å skru av en del av skjermen og spraye dette individuelt, men hva skal jeg gjøre med det andre? Trenger noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først vasker (tørker) du av fett (fingeravtrykk) og lignende men såpevann (Zalo). Så maskerer du det som ikke skal behandles med lakkeringstape og papir. Deretter myker du opp overflaten (forsiktig) med litt lynol, og dermed også fjerner stoffer (dritt) som du ikke fikk bort med såpevann. Så matter du overflaten med sandpapir (ca. nr. 400) forsiktig uten å ripe (alle riper vil skinne igjennon nylakken), og fjerner allt slipestøv med fuktet klut. Nå tar du av maskeringstapen, lar det tørke, og setter på ny tape. (Ikke gni tapen allt for fast og ikke la den sitte på mer enn et døgn, fordi den har et leit lag å etterlate limrester som er vanskelig å få av.) Så kan du spraye med lakk etter anvisning på boksen. Ha en blikkplate el. ved siden av, for å teste på så du ungår droper og renning.

Husk BRANNFAREN.

Lykke til! :nice:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...