Roar Kneppen Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Nå vet jo ikke jeg hva som befinner seg utenfor bildets venstrekant, men jeg tror jeg ville vridd kamera litt mer mot venstre for å få klosteret mer mot høyre og litt mindre av fjelltrekanten selv om blikket her landet direkte på tårnet. Men her vil kanskje parhestene smaken og baken ha et ord med i laget også. Steinen nede i bildekant til venstre ville jeg nok fjernet enten med kutt eller kloning. Da skulle mine innvendinger være nevnt for resten er jo bare fryd og gammen som det så vakkert heter. Roar Hei og takk for fyldig kommentar. På en regntung dag smatt solen gjennom to ganger under oppholdet, og bare noen minutter hver gang. Da må en passe på å ta bilder fordi solen gir en egen glød mot det mørke, regntunge. Alltid vanskelig å få det helt rette utsnittet, og nesten alltid er det elementer utenfor billedkant en ønsker å unngå. Er enig med deg i vurderingen av å få vridd kamera litt lenger mot venstre. Har sett på en del andre bilder, og det hadde vært mulig å gjøre dette med å klone vekk begynnende nye ruiner. Men så langt tenkte jeg altså ikke under fotograferingen. Var mer opptatt av å ta bilder mens den kortvarige solen var til stede. En mer erfaren fotograf enn meg ville sikkert tatt flere biler like etter hverandre med forskjellig utsnitt og fått til akkurat det du etterlyser. Men selv med dette og det andre du nevner som kan forbedre bildet, er jeg rimelig tilfreds. Vennlig hilsen Ragnar Nå er det jo også gjerne først når bildene kommer opp på skjerm at vi ser hva vi burde ha gjort. Det er ikke bare under redigeringen vi ser oss blinde. Roar Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Et flott bilde du her serverer med fin komp, fine farger og en god skarphet Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 10. august 2015 Forfatter Del Skrevet 10. august 2015 Et flott bilde du her serverer med fin komp, fine farger og en god skarphet Mvh Torbjørn Takk for hyggelig kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Flott bilde av klosteret med fine farger og fint lys. Og det hender så alt for ofte at solskinnet kommer i korte glimt her på våre vestlige kanter av landet. Da får vi skyte fra hoften når det skjer. Er det her det er planlagt et nytt kloster? Leste noe om det i BT magasinet for et par uker siden. Mvh Alec Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Flott bilde av klosteret med fine farger og fint lys. Og det hender så alt for ofte at solskinnet kommer i korte glimt her på våre vestlige kanter av landet. Da får vi skyte fra hoften når det skjer. Er det her det er planlagt et nytt kloster? Leste noe om det i BT magasinet for et par uker siden. Mvh Alec Hei og takk for kommentaren. Sol med skyer i bakgrunn er bra fotovær, selv om det ikke var altfor mye av det på vår nordvestlandstur. Når det gjelder planer om nytt kloster, så er det noe jeg dessverre ikke kjenner noe til. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg