Ragnar Skj Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Selje kloster Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Nå vet jo ikke jeg hva som befinner seg utenfor bildets venstrekant, men jeg tror jeg ville vridd kamera litt mer mot venstre for å få klosteret mer mot høyre og litt mindre av fjelltrekanten selv om blikket her landet direkte på tårnet. Men her vil kanskje parhestene smaken og baken ha et ord med i laget også. Steinen nede i bildekant til venstre ville jeg nok fjernet enten med kutt eller kloning. Da skulle mine innvendinger være nevnt for resten er jo bare fryd og gammen som det så vakkert heter. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 Nå vet jo ikke jeg hva som befinner seg utenfor bildets venstrekant, men jeg tror jeg ville vridd kamera litt mer mot venstre for å få klosteret mer mot høyre og litt mindre av fjelltrekanten selv om blikket her landet direkte på tårnet. Men her vil kanskje parhestene smaken og baken ha et ord med i laget også. Steinen nede i bildekant til venstre ville jeg nok fjernet enten med kutt eller kloning. Da skulle mine innvendinger være nevnt for resten er jo bare fryd og gammen som det så vakkert heter. Roar Hei og takk for fyldig kommentar. På en regntung dag smatt solen gjennom to ganger under oppholdet, og bare noen minutter hver gang. Da må en passe på å ta bilder fordi solen gir en egen glød mot det mørke, regntunge. Alltid vanskelig å få det helt rette utsnittet, og nesten alltid er det elementer utenfor billedkant en ønsker å unngå. Er enig med deg i vurderingen av å få vridd kamera litt lenger mot venstre. Har sett på en del andre bilder, og det hadde vært mulig å gjøre dette med å klone vekk begynnende nye ruiner. Men så langt tenkte jeg altså ikke under fotograferingen. Var mer opptatt av å ta bilder mens den kortvarige solen var til stede. En mer erfaren fotograf enn meg ville sikkert tatt flere biler like etter hverandre med forskjellig utsnitt og fått til akkurat det du etterlyser. Men selv med dette og det andre du nevner som kan forbedre bildet, er jeg rimelig tilfreds. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Flott, fargerikt bilde - med en interessant historie. hilsen Torhild Lenke til kommentar
IngvaldNordland Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Et spennende vakkert sted .En god dose dramatikk i lyset er også med og trekker dette godt opp. mvh Ibn Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Nok ett godt komponert og teknisk fint bilde fra deg, med interessante opplysninger. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Nils Christian Skjauff Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Historisk sus over dette motivet ! Et av de viktigste stedene for kristentroens fotfeste i Norge. Friske, fine farger både rundt klosterruinene og i skydekket. Fint lys mot tårnet. Flott! Mvh N.chr. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 Flott, fargerikt bilde - med en interessant historie. hilsen Torhild Takk for hyggelige kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 Et spennende vakkert sted .En god dose dramatikk i lyset er også med og trekker dette godt opp. mvh Ibn Det så lenge ut til å bli "ikke" fotovær, men så kom solen for minutter og reddet dagen på dette området. Men helt uavhengig av fotografering så er turen dit og opplevelsen av å se dette og i tillegg få historien om klosteret og dets betydning fascinerende. Takk for din gode kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 Nok ett godt komponert og teknisk fint bilde fra deg, med interessante opplysninger. Mvh. Rolf Takk for kommentaren Rolf ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 Historisk sus over dette motivet ! Et av de viktigste stedene for kristentroens fotfeste i Norge. Friske, fine farger både rundt klosterruinene og i skydekket. Fint lys mot tårnet. Flott! Mvh N.chr. Setter pris på kommentar fra en ekspert som deg og da særlig dyre/fuglemotiver - (men også som landskapsfotograf) Skj Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Enda et fint panorama bilde fra deg, Ragnar! Fint komponert og dramatiske skyer i bakgrunn. Den medfølgende tekst er med å høyne opplevelsen. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 Enda et fint panorama bilde fra deg, Ragnar! Fint komponert og dramatiske skyer i bakgrunn. Den medfølgende tekst er med å høyne opplevelsen. Mvh Fredrik Hyggelig med din kommentar. Varmer. Skj Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Det er vakkert der ute! Et herlig bilde! Tok dere turen ut til Ervik også? Der er det nydelig flott! Håper dere ikke hadde dritvær hele tiden mens dere var på besøk på mine trakter.... Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 Det er vakkert der ute! Et herlig bilde! Tok dere turen ut til Ervik også? Der er det nydelig flott! Håper dere ikke hadde dritvær hele tiden mens dere var på besøk på mine trakter.... Å-, det er så fin natur på dine trakter, men ut fra en forhåndsbestemt reiserute med hotellbestillinger mv så fikk vi dessverre ikke tid til Ervik denne gangen. (ifølge Wikipedia er det jo både bensinstasjon og dagligvare der !) - og så mye annet som er mer severdig. Holder vi oss friske og raske, så blir det nok en ny tur til "ditt" område. Takk for hyggelig kommentar Helene. Skj 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Flott oversiktsbilde, med dertil fin tekstlig info! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 Flott oversiktsbilde, med dertil fin tekstlig info! Hei, og takk for din kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Gjest medlem-356536 Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Flott bilde dette med fine farger! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Det er vakkert der ute! Et herlig bilde! Tok dere turen ut til Ervik også? Der er det nydelig flott! Håper dere ikke hadde dritvær hele tiden mens dere var på besøk på mine trakter.... Å-, det er så fin natur på dine trakter, men ut fra en forhåndsbestemt reiserute med hotellbestillinger mv så fikk vi dessverre ikke tid til Ervik denne gangen. (ifølge Wikipedia er det jo både bensinstasjon og dagligvare der !) - og så mye annet som er mer severdig. Holder vi oss friske og raske, så blir det nok en ny tur til "ditt" område. Takk for hyggelig kommentar Helene. Skj Jeg er full av tips og gode råd til turer og ting å se! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 10. august 2015 Forfatter Del Skrevet 10. august 2015 Flott bilde dette med fine farger! Takk for din gode kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg