Gå til innhold

Offshore utdanning Brønnteknikk VG2

Heiqwe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På slike kurs tar en fagene som privatist, men du mangler vell noen fag fra første året uansett slik at du ikke kan gå ut som lærling. Men å kaste vekk x antall tusen på ett slik kurs nå er galskap i mine øyne! Sannsynligheten for å få jobb er skremmende liten. Hold deg unna, vill du absolutt dette ta det som ett normaltløp på VGs. Og jobb hardt slik at du muligens får læreplass..

Lenke til kommentar

På slike kurs tar en fagene som privatist, men du mangler vell noen fag fra første året uansett slik at du ikke kan gå ut som lærling. Men å kaste vekk x antall tusen på ett slik kurs nå er galskap i mine øyne! Sannsynligheten for å få jobb er skremmende liten. Hold deg unna, vill du absolutt dette ta det som ett normaltløp på VGs. Og jobb hardt slik at du muligens får læreplass..

Har alleredet gått 1 år på studiespessialisering og etter det byttet jeg til Bygg og anlegg og har fullført første år der. Så har jeg da nok fag fullført? Eller om det er mulighet for meg å begynne rett på Brønnteknikk VG2?

Men det er vel landbaserte olje og gassfelt som jeg kan begynne på og deretter få en offshore jobb når jeg får mer erfaring?

Er litt kjipt om jeg må begynne på Vg1 for tredje gangen

Endret av Heiqwe
Lenke til kommentar

Har alleredet gått 1 år på studiespessialisering og etter det byttet jeg til Bygg og anlegg og har fullført første år der. Så har jeg da nok fag fullført? Eller om det er mulighet for meg å begynne rett på Brønnteknikk VG2?

Er litt kjipt om jeg må begynne på Vg1 for tredje gangen

Du må starte på vg 1 igjen ja, for du mangler fag fra. Elektro/tip. Du vill dog få fritak i en del fellesfag om du ønsker det.

Men jeg vill ikke anbefale denne utdanningen, sats heller på noe der du kan jobbe i flere bransjer. Oljesektoren er jo mildt sagt ustabil for tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...