Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

lagt inn med stropper?

Monica Jansen

Anbefalte innlegg

Hva må jeg gjøre for å ungå stropper om jeg blir tvangs lagt inn? Har de fortsatt stropper når de henter folk til psykiatrien i politibilene? Bruker de stropper selvom personen ikke går løs på folk? Jeg er redd pollitiet. Jeg trenger noen å prate med men jeg er ikke en del av psykiatrien og fastlegen har ferie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De bruker ikke stropper med mindre du er en fare for deg selv eller andre. Om din fastlege har ferie så skal du kunne komme innom en som er vikar, eller så kan du jo ringe legevakta visst det er noe som er akutt.

Ok. Vennen min på omsorgsboligen mener jeg har rare tanker men at alle har rare tanker i hodene sine og at jeg ikke har blitt anderledels etter pilleslutten for 8 dager siden. Vennen min er utviklingshemmet og kjekk og sier jeg er den samme monica som jeg alltid har vært. Mens peraonnalet sier noe annet. Hvem skal jeg stole på? Vennen min eller på personnalet? Jeg vet ikke hva jeg skal stole på lengre. Jeg stoler mer på nettet enn på leger, for de på nettet har jo sikkert mere erfaring enn en gammel psykiater og personnalet.

Lenke til kommentar

Saken er at jeg føler at jeg ikke har noen mening i det jeg gjør/sier/tenker for tiden og jeg vil være destruktiv ofte for humøret går fort opp mot raseri. Men jeg klarer å ikke være destruktiv blandt folk, men jeg er ofte frekk i kjeften min med dem selvom jeg vet de blir såret. Jeg orker nemlig ikke være snill alltid, bare med venner. Men jeg er høffelig med fremmede som er høffelige med meg. Men sånne forb×××ede drittsekkpubertetsfolk på bussen som slenger sekken min på fanget mitt å slenger seg ned på siden av meg og roper at hun ikke vil snakke med meg. Sånne hurper tåler jeg ike trynet av. Men det er vel bare seponeringssymptomer jeg har som går over om 5 dager så er jeg sikkert en normal nevrotyp i neste uke, som de sier på facebook gruppa. Psykiateren min tok feil når han konkluderte meg som psykisk syk og la meg inn på akuttpost 1 med tvangsmedisinering...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Du unngår stropper om du samarbeider. Du bør ikke stole mer på hva folk sier på internett, i og med at vi ikke kjenner deg, vet hvordan du er eller har mer erfaring en helsepersonell. 

Lenke til kommentar

Jeg har vært veldig utagerende og selvdestruktiv når jeg har hatt veldig vanskelig, aldri blitt lagt inn med stropper, og sjeldent blitt tvangsinnlagt. Men nå er jeg heldig at jeg kan snakke med fastlegen (eller personalet der jeg bor) hvis jeg har det vanskelig. I værste fall så blir det er tur på legevakta. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...