Gå til innhold

Bygge om en Cinet PPI 600

Yoda

Anbefalte innlegg

Da jeg investerte i ny pc fikk min sønn nevnte pc. Denne har en PII 266 med et SB 3DBanshee. Med andre ord ikke det helt store. Tenkte jeg skulle glede han med å oppgradere maskinen til akseptabelt nivå.

Kabinettet er standard ATX mini-tower. Strømforsyningen er sikkert ikke allverden, så det må jeg ta hensyn til (dvs sjekke før jeg går til innkjøp). Hvis jeg skifter hovedkort, prosessor, skjermkort og RAM(DDR) burde jeg kunne få til noe. Spørsmålet blir da :

Hvilket oppsett skal jeg velge hvis jeg går for en AMD-løsning. Totalkostrnaden bør ligge mellom 4-5000

Her må dere komme opp med noe som er garantert stabilt. Jeg har kjørt Intel helt fra 8088 så dette er også en test på maskin fra "The other side".

Yoda

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus a7n266-E litt over 2.000,-

(innebygget geforce2mx, realtek 100Mbit nettverkskort og no lydkort-greier)

Amd XP 1700+ ca. 1.500,-

Standard 256mb DDR-ram ca. 750,-

En vettu cpu-cooler ca. 250,-

Porto ca. 250,-

Litt kjapp hueregning så er vel ikke dette helt på tryne, men det kommer helt an om strømforsyningen din har nok W til å dra dette... helst 300W, minimum 200W

Lenke til kommentar

Hmm, skulle akkurat til å poste ett likt priseksempel som det over, men med ett mer strippa nforce kort til 1300, et Gforce2 skjermkort, Athlon 1.33(litt billigere enn XP1500) og 256 DDR-RAM, ble ca 4300.- fra komplett. Du må sjekka om det er micro-ATX eller ATX du trenger, vet at Cinet leverte kabinetter for begge deler. Dersom det er micro-ATX bør du hoppe på forslaget fra forrige mann, definitivt. Budskapet er klart, dersom du skal ha garantert stabilitet og lite trøbbel bør du holde deg unna VIA chipsett. Mest stabilitet og minst problemer får du uansett med Intel systemer, men også her er VIA VIA..

Lenke til kommentar

PPI-600 er standard ATX minitower. Mest sannsynlig er det vel et Asus-kort i P4B- eller P4L-seren som står i. De PPI-600-maskinene jeg har sett har blitt levert med 200W PSU. Har selv en PPI-600-boks som har hatt en rekke forskjellige fullsize ATX-kort uten problemer. Litt trangt kabinett "å jobbe i", men trenger man ikke større er det ok. Irriterer meg litt at det ikke har reset-knapp, men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...