Våken85 Skrevet 10. august 2015 Forfatter Del Skrevet 10. august 2015 Hva er det som ikke eksisterer da? Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Hva er det som ikke eksisterer da? Jeg vet ikke. Ingen vet. Jeg ser ikke relevansen. For å heve opp filosofien til et høyere nivå: Mener du eksistens er en egenskap? Det er det som forutsettes i dette "gudsbeviset": Gud er perfekt. Det som er perfekt må eksistere, for hvis ikke er det ikke perfekt. Altså eksisterer gud. Er det noe sånt du tenker på? Lenke til kommentar
Våken85 Skrevet 10. august 2015 Forfatter Del Skrevet 10. august 2015 Gud er perfekt, Gud skaper vibrasjon. Bare se på hvordan en vibrasjon fungerer som lyd. Den har to sider, men er samtidig perfekt. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Gud er perfekt, Gud skaper vibrasjon. Bare se på hvordan en vibrasjon fungerer som lyd. Den har to sider, men er samtidig perfekt. Hva i all verden? Her var det litt både grunnløse og uforståelige påstander. Lenke til kommentar
SirOas Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Kan du vær så snill å forklare intethet da? Ingenting er fravær av alt, det er det steinene drømmer om. Jeg ler av vitenskapsmenn som prøver å omdefinere ingenting til å faktisk være noe (kvantevakum f.eks.) for å prøve å besvare metafysiske spørsmål. Endret 21. november 2015 av SirOas Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Hva kan man tenke seg ut av denne teksten? If you cut down the tree of light will get eternal darkness since one needs darkness for it to be light. You can not cut the tree of darkness since darkness can exist without light. But that's why God said let there be light. Nothingness does not exist. Everything exists because God is everything. There are no darkness, because seeing in it self is light If God said that, then I guess God meant: let there be awareness! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå