Gå til innhold

Umiddelbar overføring av penger, uansett hvilken bank man har eller skal sende til.

Anbefalte innlegg

Betalingen skjer ikke umiddelbart, og skulle du ha noen form for tilgang her så må du faktisk ha direkte kontakt med hver enkelt bank i norge. Og det krever ikke rent lite i forhold til sikkerhet(informasjonssikkerhet), avtaleverk, juridiske hensyn, sikkerhet(penger/midler) og ett godt utviklet system.

For slik eg leser det så må Per først logge seg på i sin bank for å overføre penger til nettsiden. Deretter må Per logge seg på nettsiden for å overføre de 500 kr til Pål. Altså, to tjenester å forholde seg til. Alternativt blir om Per kan via nettsiden belaste ett kredittkort/debetkort direkte. Men da må enten nettsiden ha såpass tillit til Per at han får kreditt på de 500 kr med en gang, eller så må Per komme tilbake til nettsiden senere når overføringen er bekreftet for å faktisk overføre disse til Pål. Altså, to ganger må man gjøre noe aktivt for å overføre pengene.

Eg som kunde er lat. Eg kunne overført pengene direkte når eg først var i banken min. Eller enda enklere, eg kunne overført de via Vipps.

At Pål har såpass dårlig kontroll på økonomien at han trenger pengeoverføring direkte er faktisk ikke mitt problem, og han burde da ikke satt seg i situasjonen at noen skylder en penger en vil komme til å trenge raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...