regine Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Har ein 30/10 linje frå telenor når jeg kjører speetest.net på 2,4ghz tilkoblingen får jeg på download 32,20 mbps og upload 11,76. Når jeg bytter til 5ghz tilkoblingen og kjører speedtest,net får jeg på download 11.00 mbps og upload 11,79 mbps. Skal det vere slik ? eller er det noe jeg kan gjør i innstillinger på modemet ? Modemet jeg har er zyxel p8702n Har og testet når pc står rett ved siden av modemet og får de samme verdiene,har også kjørt speetest,net på mobilen og får der også de samme verdiene 5ghz lavt på download.Har også prøvd og ta vekk kryptering på 5ghz tilkoblingen og bytte kanal 36,40,44 men får lav download på 5ghz . Nettverk korte er eit usb alfa awus 036 eac som støtter den nye ac standaren. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Det skal selvfølgelig ikke være slik, 5Ghz har en annen frekvens og når mye kortere enn 2,4Ghz, men til gjengjeld er det som oftest mye mindre støy på 5Ghz, som kan være gull verdt hvis du feks skal bruke til gaming. Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Prøv også å kjøre testene på kanal 100 og opp. Der er det lov med noe høyere sendeffekt. Dvs litt bedre dekning. Lenke til kommentar
regine Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 Da har jeg kjøpt en ny router asus rt87, satt telenor zyxel p8702n i bride mode og alt funker som ein drøm :-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå