Pr1ncess Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Vet ikke om jeg skal føle meg kjempebarnslig når jeg sitter som 23 åring og spiller DS på toget eller flyet .. Ser jo at DS i degselv er barnlig, med hvor enkle menyene er og spillene, men likevel så koselig! Men værsåsnill å fortell meg at det er voksne som også bruker denne konsollen og ikke bare barn.. Og meg Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Vet ikke om jeg skal føle meg kjempebarnslig når jeg sitter som 23 åring og spiller DS på toget eller flyet .. Ser jo at DS i degselv er barnlig, med hvor enkle menyene er og spillene, men likevel så koselig! Men værsåsnill å fortell meg at det er voksne som også bruker denne konsollen og ikke bare barn.. Og meg Har et par kompiser i starten av tredveårene/slutten av tyveårene som har både DS og så og si alle andre konsoller osv som er vanlig i Europa. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Jeg er 29 år og spiller mye på min 3DS. Selv er jeg storfan av professor Layton spillene og zelda-spillene. Og super Mario er ikke så dumme de heller :-P 1 Lenke til kommentar
matsbjo Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Jeg støtter deg i at DS er en god konsoll. Definitivt den beste bærbare. Men hvis man vil unngå å bli sett på som barnslig, kan det være lurt å la den ligge igjen hjemme. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Absolutt ikke barnslig å spille DS i offentligheten! Eneste som skiller deg og alle som spiller Farmville, CandyCrush osv er at du ikke spiller på en telefon. 3 Lenke til kommentar
protown Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Nærmer meg 30 og har 2stk 3DS (grunnet oppgradering til new 3DS), kjekt å ha for å kunne spille smash bros mot onkelbarn ol. Men 3DS er definitivt for barn, er et selv 1 Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Jeg er i slutten av 20-årene, og jeg bruker ofte 3DS-en min når jeg er ute og reiser med fly, båt eller buss. Føler ikke at jeg har noen grunn til å skamme meg. DS/3DS passer for alle, ikke bare for barn. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind" Bernard M. Baruch 3 Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Er 40 selv og har opplevd å bli uglesett av et barn på T-banen fordi jeg spilte på DSen. "Spiller DUUUUU Nintendo?" med kjempestore øyne som om jeg var en rosa enhjørning. Man skulle tro barn i utgangspunktet ikke hadde innsigelser på slike ting, må ha vært noe feil i oppdragelsen til det barnet. 2 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Vet ikke om jeg skal føle meg kjempebarnslig når jeg sitter som 23 åring og spiller DS på toget eller flyet .. Ser jo at DS i degselv er barnlig, med hvor enkle menyene er og spillene, men likevel så koselig! Men værsåsnill å fortell meg at det er voksne som også bruker denne konsollen og ikke bare barn.. Og meg Bare spill så mye DS du vil, er da slett ikke mer barnslig enn andre som spiller. Og om det nå i det ubegripelige at det skulle være barnslig, så hva gjør det? Er jo bare flott å ha muligheten til å være litt barnslig. Har ikke noen klare målinger på dette, men ut fra min egen vennekrets, så er det flere unger som spille "voksne" spill på "voksne konsoller, sånn som GTA, CoD og BF. Og flere voksne/eldre som spiller pokemon, zelda, layton, fire emblem osv på 3DS. 1 Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 (endret) Det er ikke barnslig Jeg sitter selv å spiller på 3ds på bussen eller bussholderplassen. Endret 10. august 2015 av Gintoki 2 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Vet ikke om jeg skal føle meg kjempebarnslig når jeg sitter som 23 åring og spiller DS på toget eller flyet .. Ser jo at DS i degselv er barnlig, med hvor enkle menyene er og spillene, men likevel så koselig! Men værsåsnill å fortell meg at det er voksne som også bruker denne konsollen og ikke bare barn.. Og meg Resident Evil, Grand Theft Auto, Castlevania, Metal Gear Solid... bare barnespill der, ja. Videre kan man jo nevne at GameBoy i sin tid på oppfunnet fordi Gunpei Yokoi satt og så en godt voksen forretningsmann sitte på toget og leke med kalkulatoren sin. Litt usikker på om dette førte til Game & Watch, eller om han gikk rett på GameBoy. Men uansett, håndholdte konsoller ble oppfunnet så godt voksne forretningsfolk ikke skulle kjede seg på toget. Det er bare her i vesten vi voksne "må" være så forbannet seriøse hele tiden. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Er 40 selv og har opplevd å bli uglesett av et barn på T-banen fordi jeg spilte på DSen. "Spiller DUUUUU Nintendo?" med kjempestore øyne som om jeg var en rosa enhjørning. Man skulle tro barn i utgangspunktet ikke hadde innsigelser på slike ting, må ha vært noe feil i oppdragelsen til det barnet. Det er jo en voldsomt stigma fremdeles å spille spill som "voksen". Spesielt om det ikke heter Battlefield eller Call of Duty. De fleste assosierer Nintendo med Pokemon og Mario, og er dermed barnslig. Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Koser meg som en unge med 3DS-en min. Stort sett hjemme i sofaen med ørepropper dog. Greit med en spillkonsoll som ikke beslaglegger tven når man bor med andre. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 DS er uten tvil ikke bare for barn. Det stopper nok (dessverre?) ikke konsollen fra å fremstå som noe barnslig...men what can u do? Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 DS er uten tvil ikke bare for barn. Det stopper nok (dessverre?) ikke konsollen fra å fremstå som noe barnslig...men what can u do? What u can do er å gi blaffen i om folk ler av deg, og vær stolt av å spille på DS og 3DS i full offentlighet. At folk synes den bare er for barn er fordi de ikke vet hva de snakker om. Vis dem spill som Resident Evil, Grand Theft Auto og Dementium, så skjønner de nok kjapt at dette ikke bare er for barn. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 De som spilte habbo hotel når de var 30 år er heller ikke barnslig, på samme som at DS ikke er barnslig. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 DS er uten tvil ikke bare for barn. Det stopper nok (dessverre?) ikke konsollen fra å fremstå som noe barnslig...men what can u do? What u can do er å gi blaffen i om folk ler av deg, og vær stolt av å spille på DS og 3DS i full offentlighet. At folk synes den bare er for barn er fordi de ikke vet hva de snakker om. Vis dem spill som Resident Evil, Grand Theft Auto og Dementium, så skjønner de nok kjapt at dette ikke bare er for barn. Det var forsåvidt et retorisk spørsmål. Det er ikke så mye en kan gjøre annet enn å spille og drite i hva andre synes. Du har neppe mulighet til å motbevise at DS er barnslig konsoll til alle mennesker som måtte se deg sitte å spille i offentligheten, men folk en kjenner eller kommer i snakk med kan en jo alltids prøve å overbevise. Jeg synes derimot det er noe som skurrer hvis du må trekke frem Resident evil og GTA for å bevise at DS ikke bare er for unger. Poenget må jo være at det er helt greit å spille DS for voksne, uavhengig om man spiller pokemon eller GTA. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg synes derimot det er noe som skurrer hvis du må trekke frem Resident evil og GTA for å bevise at DS ikke bare er for unger. Poenget må jo være at det er helt greit å spille DS for voksne, uavhengig om man spiller pokemon eller GTA. Poenget med sånne spill er at de har 18-års aldersgrense. Da er det litt vnaskelig å forklare hvorfor DS bare er for barn. Lenke til kommentar
Anders78 Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 (endret) Endret 3. desember 2015 av Anders78 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå