Gå til innhold

Abbonnement med telenor dekning.

Anbefalte innlegg

Heisann, etter at One Call byttet til netcom nett sliter jeg med tregt og dårlig nett til store tider. Jeg ser at jeg får inn Telenor med 4G i et av landets mest grisgrendte strøk noe som er nytt for meg,  så jeg trenger abbonnement med 4g. 

Hva er billigst og best? bruker nesten aldri mer en 1 GB data grunnet wifi, så opp til maks 2GB data Kan vurderes. 

Jeg ser noen opererer med alltid billigste abbonnement slik at dersom du ikke bruker over reduseres månedsprisen. Dette kan kanskje passe meg fordi noen måneder ringer jeg og sender lite sms. 

Ikke mer en 250 kr. 

Mobilsvar

bankID

Har dere noen tips? er kommet så mange nye mobilselskap på markedet som er ukjente for meg så om dere har erfaringer å komme med er det helt perfekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, på 4G er det Netcom som etter sigende kommer til å ha best dekning, siden Netcom ble tildelt den såkalte dekningsblokken.

Det nøtte ikke når ikke netcom har 4g i hele nordtroms.

Får inn kun netcom gsm, mens på telenor ser det ut til at jeg får både 3g og 4g :)

Lenke til kommentar

Her i sør har Netcom forbedret seg kraftig, og jeg har mye bedre dekning etter at jeg byttet fra Telenor til Banzai som har Netcom-dekning og stor datakvote.

Jeg skal ikke anbefale den ene foran den andre, men vil si det er viktig at alle kunder tar et selvstendig valg basert på egne behov.

Ikke bare bytte til Telenor fordi "alle vet" at Telenor er bedre enn Netcom.

Den tiden er forbi.

Du kan sammenlikne dekningskartene til Telenor og Netcom, og spørre folk du kjenner som har en annen operatør enn deg.

Om du konkluderer at Telenor er best på de stedene du ferdes, er kanskje Talkmore verdt å satse på.

Talkmore kan bli svært billig om du også benytter deg av vervekampanjen.

Da får både den nye kunden og ververen to måneder gratis.

https://www.talkmore.no/verving.html

Alt du trenger å gjøre når du registrerer deg er å oppgi telefonnummeret til en eksisterende Talkmore-kunde, det tjener dere begge på. Forumet her er fullt av Talkmore-kunder som gjerne bidrar. Jeg er ikke en av dem, da jeg har en annen operatør med Netcom-dekning.

Lenke til kommentar

Jeg kan verve deg til Talkmore så får du 2 gratis mnd å teste på ;-)

Her i huset er vi hvertfall godt fornøyd med Talkmore etter å ha hatt det i noen mnd.

FRITT2000 - kr 249,- pr mnd.

FRI MIN

FRI SMS

FRI MMS

2000 MB data

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar

Her i sør har Netcom forbedret seg kraftig, og jeg har mye bedre dekning etter at jeg byttet fra Telenor til Banzai som har Netcom-dekning og stor datakvote.

Jeg skal ikke anbefale den ene foran den andre, men vil si det er viktig at alle kunder tar et selvstendig valg basert på egne behov.

Ikke bare bytte til Telenor fordi "alle vet" at Telenor er bedre enn Netcom.

Den tiden er forbi.

Du kan sammenlikne dekningskartene til Telenor og Netcom, og spørre folk du kjenner som har en annen operatør enn deg.

Om du konkluderer at Telenor er best på de stedene du ferdes, er kanskje Talkmore verdt å satse på.

Talkmore kan bli svært billig om du også benytter deg av vervekampanjen.

Da får både den nye kunden og ververen to måneder gratis.

https://www.talkmore.no/verving.html

Alt du trenger å gjøre når du registrerer deg er å oppgi telefonnummeret til en eksisterende Talkmore-kunde, det tjener dere begge på. Forumet her er fullt av Talkmore-kunder som gjerne bidrar. Jeg er ikke en av dem, da jeg har en annen operatør med Netcom-dekning.

Jeg får inn telenor 4g dekning her jeg bor. Kommunen jeg bor i ser ut til å ha 4g fra netcom, men ser ut til at det bare er "sentrumsbasert". Derfor vil jeg ikke ha Netcom. 

Skal sjekke ut talkmore. Struper telenor hastighetene til de som ikke har abbonnement direkte fra de?

Lenke til kommentar

Hvilken hastighet du får avhenger av to ting:

1: Degning/signalstyrke og belastning/kapasitet på masten.

2: Hvilken hastighet operatøren gir. Hvis operatøren er en annen enn telenor/netcom så er hastigheten avtalebasert. Dvs hvis f.eks Talkmore vil ha full hastighet - så får de det om de betaler telenor for det. Ofte så velger de lavere hastigheter, da dette koster mindre i "leie" hos telenor.

Så det er ikke telenor som "struper hastigheten", det er avtalen mellom operatør og telenor som gir hastigheten, hadde talkmore betalt for full hastighet haddde de fått det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...