Gå til innhold

P4 NW OC

RansoM

Anbefalte innlegg

Hei,

kjører nå min P4 1.8NW på 2620mhz. Men problemet mitt er at skjermkortet ikke klarer mer enn 73mhz. Jeg har nå et dritt skjermkort, ATI RAGE FURY PRO, og jeg savner mitt gamle Ti460 fra Gainward. Jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort, enten Gainward Ti4600 eller ATI Radeon 8500. Spørsmålet mitt er da; Hvilket skjermkort tror dere klarer høyest bus?

Jeg har et ABIT SD7, vet noen om en bios oppdatering kan gi flere divider muligheter?

Hjelp meg! Må jo klare mer enn 2620mhz, eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Swiftech MCX478B med Papst 8412NGH på full pupp! Etter 10 loop med Sisoft Sandra burn-in på high stress, ligger jeg på 37c ved 1.6V. Så tempraturen er det ikke noe problemer med. Med spenningen på 1.85V, er load tempraturen på ca 48c.

På 146FSB og 1.75V er alt bra, men ved 147mhz og selv om spenningen er økt til 1.85V, vil ikke PC-en poste. Så det kan se ut som skjermkortet ikke klarer mer. Det som også er litt synd, er at rammen ikke klarer mer enn de oppgitte 333mhz. (TwinMos fra Komplett)

Får vel bare vente til jeg får nytt skjermkort, og se om jeg kommer høyere da. Uansett så kan jeg ikke klage på 2620mhz.

Lenke til kommentar

Vel.. Nei du kan vel egentlig ikke klage så mye.. Skal kjøpe samme kjøler som deg, uten tvil. Men etter to,5 K i kabinett må jeg vente på neste lønning og det er leeeenge til... :sad: :sad: Kos deg gutten min, alt jeg kan si...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...