Aleks94 Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Hei! Da min samboer skal starte å studere, trenger hun en brukbar pc som duger til å få gjort skolearbeid. Kort sagt så setter det ikke store krav, ettersom hun har ikke noe behov for "gode" spesifikasjoner, eneste vi prøver å unngå er å gå på et bomkjøp, og gjerne en som kan overleve iallefall 1 år.Jeg vet ikke hvordan man skal forholde seg til oppdateringen av W10, om denne vil kreve "mye" heller.. Vi har sett litt rundt, og er mange "student tilbud" som går.. Men er så mange.. Håper på noen gode forslag, evnt hvilke merker som bemerker seg. Takk for hjelp! MVH Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Lenovo, Asus, Apple, Sony, Samsung er vel merker som holder noen år. Dell, Acer, Toshiba, HP kan være noen som er ok mens andre ikke er noe å satse på. Du bør minst ha 8 GB ram og en 250 GB SSD og noe tilsvarende i3-4005U eller i5 5200u da har du vertfall en laptop du sikkert klarer deg en stund med før du må bytte den ut. Noen klarer seg fint med i3-3110M men den anbefales ikke lengere da den trekker en del mere strøm og tømmer batteriet mere. Lenke til kommentar
Aleks94 Skrevet 10. august 2015 Forfatter Del Skrevet 10. august 2015 Takk for at du tok tiden å skrive.. Var stille en stund.. Så prøve å leite gjennom tidligere tråder etter hjelp.. Men da har jeg en liten peikepinne på hva jeg skal se etter av merke, og spesifikasjoner.. Hva prissegment tenker du deg man må ca opp i for å oppnå en pc som skal kun drives med skolearbeid, og kanskje litt netflix o.l iblant til å vare ca 3år? Kravet er lite, men jeg tror ønsket hennes er å ha en pc som ikke må startes på vei til forelesningen for å være klar til timen.. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 (endret) Hei! En pc som har IPS panel i skjermen kan også være noe å se etter, om skjerm er noe hun bryr seg om . Her er en pc dere kan se på som har dette: http://cdon.no/elektronikk/toshiba/toshiba-satellite-l50-b-22v-15-6-i7-4510u-6gb-128gb-ssd-hd4400-win8-1-p30333654?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=15inch+Toshiba+Satellite+L50-B-22V+15.6%22+i7-4510U%2F6GB%2F128GB+SSD%2FHD4400%2FWin8.1&utm_content=30333654&utm_campaign=prisjakt_no_Laptop+15-16 Denne har kommet bra ut i test også(bare vær obs på ikke helt like specs): http://www.notebookcheck.net/Toshiba-Satellite-L50-B-1TD-Notebook-Review-Update.132629.0.html Om man går enda litt høyere i pris kan man få SSD med større plass på og gjerne en anda litt mer "fancy innpakking" Endret 10. august 2015 av The mystical forest Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Maskinen i linken over ville vært mitt valg også. Ideelt sett ville jeg heller sett en i5 prosessor og en 250GB SSD, men til prisen er Toshiba L50 omtrent en perfekt student-PC. Om det ikke er behov for å lagre noe annet enn notater så vil en 128GB SSD uansett være plenty. Lenke til kommentar
mrp89 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Godt valg den toshibaen der. Litt stor og tung kanskje, i hvert fall for en student. i7 kan fort bli overkill og er ofte unødvendig for studenter. Finner du noe tilsvarende med i5/i3 og 256gb ssd ville jeg vurdert å gå for det. Enig med de andre at du bør se etter: -prosessor på i3-nivå, gjerne i5 -SSD, 128 gb er nok om det ikke går mye i film, musikk og bilder - Full-hd ips skjerm - skjerm er viktig Slenger på: - batteritid på 6+ timer - vekt på godt under 2kg om hun skal dra den med seg. Når det gjelder merker betyr det ikke veldig mye hva du går for, men Lenovo, Dell, Toshiba er å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå