KatrinaS Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Har galaxy s5 og skal kjøpe et 64GB sd-kort. Hvilke bør jeg gå for? Vet at jeg må velge minst klasse 10 og det står mellom kotene fra sandisk og samsung. Hva er prisene i butikkene? Har elkjøp like i nærheten og dersom prisen bare er 100-200kr dyrer der, går jeg for det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 SanDisk 64GB Ultra Micro SD (SDXC) Class 10 UHS-I U1 30MB/s 16£ + 2£ frakt = 231 kr levert i postkassa. Frakten er også rimelig kjapp derfra. Har aldri tatt mer enn en uke på mine bestillinger. De har også en raskere variant av det samme kortet (80 MB/s) for 3£ ekstra. 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 (endret) Sandisk Ultra Micro (30MB/s) koster £ 17 (kr 220 inkludert frakt til Norge): http://www.zoombits.co.uk/memory/micro-sd/sandisk-ultra-microsdxc-uhs-i-64gb-class-10/28979 Sandisk Ultra Micro (48MB/s) koster £ 20 (kr 260 inkludert frakt til Norge): http://www.zoombits.co.uk/memory/micro-sd/sandisk-64gb-ultra-micro-sdxc-plus-sd-adapter/28247 Elkjøp tar kr 474 for 30MB/s-utgaven. Hvis prisen i butikken er høyere kan man normalt prute ned til nettprisen (Collect@Store): http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/minnekort-til-kamera/SDSDQUIN64GB/sandisk-ultra-micro-sdxc-64-gb-minnekort-m-adapter Prisforskjellen blir kr 250, så får du avgjøre om du vil ha det i dag eller vente en uke på å få det i postkassen. Endret 7. august 2015 av Frobe 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 inkludert frakt til Norge England! For frakt til Norge må du legge til 2£ = 26 kr og da kommer MyMemory 1£ bedre ut på både 30 og 48 MB/s-utgavene. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 (endret) inkludert frakt til Norge England! For frakt til Norge må du legge til 2£ = 26 kr og da kommer MyMemory 1£ bedre ut på både 30 og 48 MB/s-utgavene. Zoombits legger ikke til ekstra frakt til Norge på slike småting, det er det bare MyMemory som gjør. (Med mindre Zoombits legger til for frakt til Nord-Norge?) Forøvrig lønner det seg å sjekke prisene begge plasser, da de ofte kjører kampanjer og tilbud. Onsdag bestilte jeg 2 stk 64GB Lexar Micro (300x) hos MyMemory til kr 403 inkludert frakten, men dette tilbudet varte bare 24 timer. Endret 7. august 2015 av Frobe Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 7. august 2015 Forfatter Del Skrevet 7. august 2015 (endret) Vil jeg merke stor forskjell på 30/48? Eller er det verdt det å gå til høyere hastigheter mtp pris? Haster ikke, men hadde vært enkelt å bare plukke opp på butikken ved siden av. Hvilken er raskest, zoombits/mymemory? Mulig jeg går for nettbutikk. Vil helst unngå å overstige toll. Bor i Oslo så det er ingen problem der Ser at zoombits støtter paypal så det er et pluss Endret 7. august 2015 av BananLaks Lenke til kommentar
teitur Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Mymemory støtter også PayPal. Frakt har tatt mellom tre dager og en uke de gangene jeg har bestilt derfra. Ingen erfaring med zoombits. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Husk å teste minne med H2test. (https://sosfakeflash.wordpress.com/2008/09/02/h2testw-14-gold-standard-in-detecting-usb-counterfeit-drives/) Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 MyMemory og Zoombits har kun ekte vare. Tollgrensen er i dag kr 350 inkludert frakt. Disse to nettbutikkene er vant med å sende til land som har tollgrense tilsvarende prisen på en CD-plate, og merker verdien på konvolutten for å gjøre det enklere for kunden... Jeg er usikker på hvem av disse som sender raskest. Pleier å få varene etter mindre enn en uke, med mindre det er snakk om store leker eller andre ting som ikke får plass i postkassen. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 7. august 2015 Forfatter Del Skrevet 7. august 2015 Bestilte fra zoombits, 48ps modellen. Tar denne som løst. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 I postkassen fant jeg i dag det føste av de to 64GB minnekortene jeg bestilte fra MyMemory på onsdag, 4 dager etter jeg bestilte. Pakken var merket med verdi £8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå