Zircuit Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Hei! Jeg pakket ned PCen min i begynnelsen av mai og har ikke startet den før nå igjen. I mellomtid har den reist landet opp og ned igjen.(tenker hvis det er noen skade må det komme fra flyttingen) Når jeg skrur PCen på så blinker CPU lyset rødt en gang, helt til jeg plugger ut strømmen og setter den inn igjen, prøver på nytt også lyser den rødt bare en gang. PCen starter ikke eller noe, jeg åpnet sockelen for å se om det var noe galt der men alt så helt greit ut. Har prøvd å google litt nå og jeg finner bare den der "DRAM CPU red blink and no image on monitor" feilen.... Sykt irriterende specs: ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366 Intel Core i7 Quad Processor i7-960 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 x2 XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 Chieftec Super Series 750W PSU bygget sommeren 2011 Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Har du sett i instruksjons-manualen til Hovedkortet? Regner med det er her "CPU lyset" er? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Sjekk jumpers dine, er OV_CPU satt til deafult? (Dvs. pin 1-2) Samme med OV_DRAM_BUS (pin 1-2) Dette står i manualen din (Chapter 2 -- 2.6) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå