Gå til innhold

Timer bare en uke i måneden?

Tsukeo

Anbefalte innlegg

Kom inn på engelsk årsstudium, det ble sagt at det var heltid, men jeg har bare forelesninger/timer en uke i måneden? Er dette normalt? Dette er på universitetet, forresten.

Jeg kommer direkte fra videregående, så kan hende jeg bare er uvant.

Endret av Tsukeo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom inn på engelsk årsstudium, det ble sagt at det var heltid, men jeg har bare forelesninger/timer en uke i måneden? Er dette normalt? Dette er på universitetet, forresten.

Jeg kommer direkte fra videregående, så kan hende jeg bare er uvant.

Det er antall studiepoeng som avgjør hvorvidt studiet er fulltid eller deltid.

Et fulltidsstudium inneholder 60 studiepoeng i løpet av 2 semester.

Lenke til kommentar

Det jeg synes var ekstra merkelig er at det er fra 0815 til 1600 en hel uke, men igjen bare en uke i måneden. Er det kanskje mulig at timeplanen ikke er helt ferdig?

Det er ikke det vanligste, men heller ikke ukjent. Det kan henge sammen med at foreleser/kursansvarlig i perioder reiser eller er opptatt med forskjellige prosjekter.

Møt opp på første forelesning i hvert kurs, så vil du antakelig bli opplyst om tidspunkt for forelesninger og annet undervisningsopplegg.

Lenke til kommentar

Kanskje de har funnet ut at folk faktisk møter til forelesninger o.l. når de har en full uke slik. Fagene jeg har tatt så langt har gjerne 2 timer i uka med forelesning hver måned og der er det gjerne ikke veldig mange som møter opp engang. Eller kanskje det er lagt opp slik for folk som ikke bor fast, men kan være ukependlere 4 ganger hver semester? 

Zarac sitt forslag er antakeligvis det beste dog - det er han/de som har kurset som ukependler innimellom. Hadde en foreleser som ikke bodde i byen en gang. Det var litt slitsomt, ettersom han plutselig endret forelesninger etter eget ønske for å tilpasse andre forelesninger/jobb/osv etter hvert som han fikk det.

Håper du spør hvorfor det er slik og oppdaterer oss. 

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...