bo1e Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 (endret) Går det an å få live data ut av obd-porten på denne bilen? Noen som vet? Lurte på å leke med noe sånt som dette: http://arduinodev.com/hardware/obd-kit/ Men er usikker på om det vil funke på bilen i det hele tatt. Endret 6. august 2015 av bo1e Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Ja. En annen ting du kan vurdere er appen Torque til android, og en ELM327 bluetooth OBD-adapter til ikkeno penger på ebay. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 7. august 2015 Forfatter Del Skrevet 7. august 2015 (endret) Jeg har sett på torque-appen og den ser fin ut. Men hvis jeg skal kunne vise live data på et display i dashbordet så ser jeg for meg at arduino er enklest og billigst. Et alternativ er å sette inn en 2-din android head unit og ha torque på den kanskje, men jeg hadde i utgangspunktet lyst å vise dette på det øverste displayet i bilen. For eksempel Engine RPM, Vehicle speed, Ambient temperature, Vehicle running distance/Engine running time, klokke og dato kanskje og en katt som spiller piano. Dette er såvidt jeg forstår ting du kan hente ut fra obd2-porten i mode1, som er det flest biler støtter? Har du testet dette på akkurat bilen jeg nevner? Grunnen til at jeg blir usikker er at jeg leser mange plasser at peugeot er sær i utgangspunktet, og at dieselbiler ikke trengte å støtte odb2 før i 2004. Jeg kan jo bare begynne med å kjøpe et billig adapter og se om det funker, før jeg går til innkjøp av allslags. Jeg vil anta at hvis et billigadapter får ut informasjonen, så er den tilgjengelig i porten, og det vil være mulig å få til. Endret 7. august 2015 av bo1e Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Bestill en kinadings med bluetooth til 50kr. og test med mobilen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Eg har en ELM327-tilsvarende blåtann adapter. Fungerer fint på både en Opel Combo fra 2004 og en Opel Zafira fra 2002. Men da eg koblet den til ei veninne sin Peugot så var det ikke mulig å få kontakt med elektronikken i bilen. Bruker Torque på telefonen. Eg skulle bare sjekke, så eg la ikke så mye tid i det. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 7. august 2015 Forfatter Del Skrevet 7. august 2015 Har bestilt kinadings. ELM327 v1.5. Et kjapt googlesøk sa at v2.1, som var den det var flest av på ebay, hadde problemer i noen biler. Får bare se hva som skjer når den dukker opp. Takker for innspill! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Om jeg ikke husker feil så anerkjennes ikke v2.1 som ekte ELM-chip eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå