Nerdiboy Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Helt siden jeg har fått adsl fra tele2 ( snart 1 måned siden ) så har jeg alltid hatt den samme ip`en. Får ikke ny ip av å skrive:ipconfig /release og Ipconfig /renew Har prøvd å skrudd av og på modemet, men fremdeles samme ip. Har 3 pc`er i huset, og alle 3 får samme ip uansett. Dette i seg selv er ganske greit, men av å til skulle jeg ønske jeg kunne renew`e ipen. Noen som vet hvordan jeg kan gjør dette? Tele2 skal vel ikke gi ut faste ip`er? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Det er ganske vanlig ettersom mange ISP'er har "smarte" DHCP-servere som husker MAC-adressen til nettverkskortet og gir deg samme IP så lenge det lar seg gjøre. Selv har jeg ADSL fra Tiscali og har hatt samme IP i snart ett år. Er ikke det bare fint da? Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Det stemmer, så lenge du bruker samme nettverkskort vil du ha samme ip stort sett hele tiden. Sålenge Tele2 sin DHCP ser at din ip er ledig i poolene, vil du få denne. Lenke til kommentar
lansiden.no Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Ja, tele2 har 5 timer lease time... men jeg har hatt samme 'problem', selv over denne tiden har jeg fått samme ip virker som DHCP serveren til tele2 gir ut samme ip sålenge den ikke er i bruk av noen andre da du 'skal ha den tilbake'... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 samme her, men adsl suger med statisk ip Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 tror det var litt offtopic kara... men tror du can disconnecte nettverkskabelen, og trekke ut alt smo heter strøm til modemet og ledninger gjør dette før du legger deg...så når du kommer hjem fra jobb/skole, og du plugger i alt igjen, så skal du ha en ny IP *grin* Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Har hatt Tele2 adsl i nesten 3 måneder og til og med byttet adsl modem men har fortsatt samme ip Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Har hatt adsl fra Tele2 i snart 4 måneder, men har fortsatt den gode gamle ip'n min som jeg fikk utlevert fra starten av. Kjekt å få en tjeneste jeg egentlig er villig til å betale for. Endelig noe jeg kan gi Tele2 et pluss for, for stabiliteten og nedlastingshastigheten er det så som så med. Endret 11. november 2003 av eX_treme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå