Christian Thork Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Heisann! Min søster ga meg en jobb om å finne en pc til ca 4000kr inkl et office program fra MS. Jeg finner vanligvis fram pc`er i prisklasser 8K++ så jeg er veldig på villspor her. Mange krav fra henne, ikke alle kan bli prioritert, den ser jeg fort selv ¤ Netflix skal kunne streames. ¤ ikke være veldig treg på nett osv (en ssd hadde funket, men har ikke noen ekstra hun kunne hatt :/) ¤ Grei batteritid, gjerne en skoledag med skriving i office lignende programmer. ¤ Greit med lagring, (Hun tenker på filmer og dokumenter, så en disk på 500Gb skal være mer enn nok.) Om noen har tips overhodet så blir jeg veldig glad ^^ Helst på nett, type komplett/netonnet. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 (endret) Det høres ut som en ganske så håpløs oppgave du har påtatt deg. Noen av kravene må du nok nedjustere. Et fint verktøy for å finne en passende PC finner du på http://www.prisjakt.no/category.php?k=353 Se f.eks: HP Pavilion X360 11-N031no Den har en hybrid HD på 500GB, 4GB RAM og en grei CPU og en grei pris. Dog så bikker over 4.000,- dersom du legger til Office programmet. Skjermen er på beskjedne 11 tommer - det blir muligens i minste laget (selv om den da tar lite plass i skolesekken). Endret 7. august 2015 av Professor Balthazar 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. august 2015 Forfatter Del Skrevet 7. august 2015 Det jeg tenkte med en gang. Hun er student så vi kjøper Office studentpakka som inneholder 4års lisens til 2 maskiner. Jeg kommer til å oppgradere til windows 10, evt reinstall av win8.1 pga programmene som følger med. Jeg kan evt skaffe OS selv, da win7. Tror uansett den maskinen der kan passe utmerket mtp på vårt lave, lave budsjett. Takker så mye! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 http://www.prisjakt.no/product.php?p=2797951Har ganske god CPU for prisen. Den har dog ikke spesielt god batteritid, holder vel bare rundt 3 timer lett bruk. Jeg syns 11" er i minste laget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå