Gå til innhold

Administrasjon og Ledelse

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg ble nettopp ferdig med VGS, og har nå kommet inn på faget ADM og ledelse.

På starten tenkte jeg at  dette var drømmestudiet, mtp. alle mulighetene man hadde etter endt utdanning, spesielt etter en eventuell Mastergrad.

Etter litt søking fram og tilbake begynner jeg nå å bli litt usikker, i og med at det er flere som mener at en bachelor i dette faget ikke vil gi meg noe muligheter.

Dette tærer svært på motivasjonen, ikke nok med at jeg har lite motivasjon til å gå rett på studier etter VGS, men motivasjonen sank enda mer etter at jeg leste om enkelte som sliter med å skaffe seg jobb etter endt 3 års utdanning.

Noen som har noen erfaringer innenfor dette faget, mtp jobbmuligheter osv?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer. Det er flere kandidater i forhold antall stillinger som er tilgjengelig. Derfor lønner det seg å ta en mastergrad. Uavhengig av hvilke studie du tar, så bør du ha en mastergrad.

Det er det som er planen, videre trenger man 2 års arbeidserfaring innenfor et yrke som omhandler studiet for å gå videre på en eventuell mastergrad, og det er her jeg setter spørsmålstegn(?)

Lenke til kommentar

Om du har vanskeligheter med å skaffe deg en jobb for å opparbeide deg erfaring, hvorfor ikke bare starte for deg selv?

Er vel litt utenfor grenseland mtp. den kompetansen jeg får, eller?

Hvor mange ungdommer med en bachelor i Adm og ledelse klarer å starte for seg selv og lykkes? - > hadde vært andre takter om vi snakket master i styring og ledelse, men er ikke bachelor litt tidlig for det?

Lenke til kommentar

Om du har vanskeligheter med å skaffe deg en jobb for å opparbeide deg erfaring, hvorfor ikke bare starte for deg selv?

Er vel litt utenfor grenseland mtp. den kompetansen jeg får, eller?

Hvor mange ungdommer med en bachelor i Adm og ledelse klarer å starte for seg selv og lykkes? - > hadde vært andre takter om vi snakket master i styring og ledelse, men er ikke bachelor litt tidlig for det?

Muligens det er utenfor komeptanse-området. Jeg kjenner ikke så godt til hva dere lærer på Administrasjon og Ledelse.

Var bare min tanke at du kan starte for deg selv, med en liten gjeng ivrige folk. Du tar deg av det administrative.

Om dere lykkes? Om dere er veldig heldig og har høy ståpåvilje, kanskje. Hvis dere feiler? Vel, veldig god erfaring det også.

Dette for å få de to årene med erfaring for å kunne fortsette på Master.

Du må ikke gå skole for å få kompetanse og erfaring. Mye kan du lære på egenhånd. Du har tilgang på bibliotek, bokhandler og ikke minst internett. Eneste du mangler er et solid nettverk, som tar tid å opparbeide seg. 

Igjen, jeg vet ikke hva jeg snakker om når det kommer til Admin og Ledelse, så ta det jeg sier med en klype salt.

Du vil mest sannsylig lykkes uansett hva du gjør, så lenge du jobber hard og liker det du driver med.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...