Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 10, alt for høy lyd

Anbefalte innlegg

Hei! Installerte Win 10 på min stasjonære i dag. Bruker en corsair 1500v2 headset. Problemet mitt er at lyden er alt for høy. Når jeg bruker headsettet må jeg ha lyden på 1, ellers blir det for høyt. Da jeg brukte win 8,1 så var det litt for høyt, måtte ha på 10 elns. Når jeg bruker kontrolleren på headsettet, så går den kun opp/ned 2 om, gangen, som gjør at jeg ikke kan bruke den, eller blir det for høyt. Har sjekket lydinstillinger, installert corsair 1500v2 driveren, og styrt litt her og der, men ingenting funker.

Noen ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke % på level/gain i kontrollpanel - sound (lyd).
Det har jeg med mitt plantronics usb.

Edit: Det følger volumet i mixer.

Da er det vel kun at man må sette "ned" nivået på andre applikasjoner og systemlyder

post-35394-0-54523800-1438984435_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Headsettet mitt heter hos meg bare høytalere. Det er det jeg må regulere for å endre lydnivået. Det andre som står der er bare noe realtek digital audio greier. Husker ikke siden jeg ikke er på stasjonærpcen nå. 

Endret av gangangan
Lenke til kommentar

Javel.

Det strider imot all erfaring jeg har med windows (inkl windows 8/10). Speakers på et system med onboard audio er analoge høyttalere tilkoplet "realtek" eller hva det nå er slags lydkort/brikke. Innebygde laptop høyttalere , skjerm høyttalere eller høyttalersett tilkoplet audio uttakene eller headsett jack på pcen.

USB tilknyttet (USB audio) har lydkort i hodesettet (klump på ledningen) som omvandler digital USB til analog lyd i hodesettet.

USB device i windows (navnet) er også da den USB lydenheten man regulerer i mikser.

Men med ditt utstyr er det ikke greitt å få noe oversikt over gjennom et forum.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres jo litt merkelig ut. Når jeg bruker lydkontrolleren på headsettet styrer den "høytalere". Er også det som jeg må styre for å styre lyden som kommer ut headsettet. Skal prøve meg litt frem.

Endret av gangangan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...