MPCME Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Hei! Installerte Win 10 på min stasjonære i dag. Bruker en corsair 1500v2 headset. Problemet mitt er at lyden er alt for høy. Når jeg bruker headsettet må jeg ha lyden på 1, ellers blir det for høyt. Da jeg brukte win 8,1 så var det litt for høyt, måtte ha på 10 elns. Når jeg bruker kontrolleren på headsettet, så går den kun opp/ned 2 om, gangen, som gjør at jeg ikke kan bruke den, eller blir det for høyt. Har sjekket lydinstillinger, installert corsair 1500v2 driveren, og styrt litt her og der, men ingenting funker. Noen ide? Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Du skriver corsair 1500v2 driver. Dette er vell bare en software som er installert på pcen din? Mener å huske det var en egen lyddriver til selve lydkortet i pcen. Mulig det er endret på i win10 Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 6. august 2015 Forfatter Del Skrevet 6. august 2015 Lydkortdriveren for hovedkortet er installert. USB headsett har vel egen lyddriver? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 (endret) Har du ikke % på level/gain i kontrollpanel - sound (lyd).Det har jeg med mitt plantronics usb. Edit: Det følger volumet i mixer. Da er det vel kun at man må sette "ned" nivået på andre applikasjoner og systemlyder Endret 7. august 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 8. august 2015 Forfatter Del Skrevet 8. august 2015 https://gyazo.com/5f26165137a64bc0e98c5eff35a9a0daSlik ser min ut. Må skru ned lyden på f.eks youtube for at det ikke skal være for høyt. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Har du denne menyen hvis du går inn på egenskaper i avspillingsenheter? Endret 8. august 2015 av RRhoads Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 8. august 2015 Forfatter Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Får kun opp "loudness", har den slått av, men har vært på tidligere. Den gjør bare lyden høyere igjen. Endret 8. august 2015 av gangangan Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Speakers ? Du skal ha et USB headet som meg. Speakers er integrert lydkort i PC/hovedkort og regulerer ikke et USB hodesett. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Headsettet mitt heter hos meg bare høytalere. Det er det jeg må regulere for å endre lydnivået. Det andre som står der er bare noe realtek digital audio greier. Husker ikke siden jeg ikke er på stasjonærpcen nå. Endret 9. august 2015 av gangangan Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Javel. Det strider imot all erfaring jeg har med windows (inkl windows 8/10). Speakers på et system med onboard audio er analoge høyttalere tilkoplet "realtek" eller hva det nå er slags lydkort/brikke. Innebygde laptop høyttalere , skjerm høyttalere eller høyttalersett tilkoplet audio uttakene eller headsett jack på pcen. USB tilknyttet (USB audio) har lydkort i hodesettet (klump på ledningen) som omvandler digital USB til analog lyd i hodesettet. USB device i windows (navnet) er også da den USB lydenheten man regulerer i mikser. Men med ditt utstyr er det ikke greitt å få noe oversikt over gjennom et forum. Endret 9. august 2015 av syar2003 1 Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Høres jo litt merkelig ut. Når jeg bruker lydkontrolleren på headsettet styrer den "høytalere". Er også det som jeg må styre for å styre lyden som kommer ut headsettet. Skal prøve meg litt frem. Endret 9. august 2015 av gangangan Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Har du lastet ned nyeste driver? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Hører ut som det er noe rart med det Corsair hodesettet. Det er et USB headsett eller ? (Ingen andre tilkoplinger , plugger , og det koples direkte i PCen i valgfri USB port ? ) Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 Oppdaget nå at den heter "Høytalere (Corsair Vengeance 1500 headset)", så den vet nu at den er en Corsair 1500 Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Hvis det fortsatt er for høyt volum på nyeste driverne fra Corsair, kan du prøve de gamle v1.1 driverne. Hadde samme problem med et par HS1 (som er forgjengeren til v1500) i Windows 8. Såvidt jeg husker måtte jeg installere v1.1 driverne i Windows7 modus. http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=117083 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå