Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Programmere Citroen Berlingo nøkkel selv?


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Akkurat byttet tenningslås på bilen til en kamerat, og han fikk med ny nøkkel (fra før hadde han mistet den med fjernstyring av sentrallåsen).

Den nye er med fjernstyring av sentrallås, og er ikke programmer.. får ikke låst opp eller startet bilen med den.

Er dette noe vi kan få fikset selv?

Bilen starter om man holder den gamle ved tenningslåsen.

Så det er jo bare koding som skal til.

 

Ellers skulle citroen ha 600kr for jobben med å programmere den..

 

Har tilgang til en OBDII leser, som dette er til hjelp.. en veldig simpel utgave, som går på bluetooth.

 

Bilen det er snakk om er en Citroen berlingo  2009 mod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette etter noen sekunders googling. Virker for lett til å være sant men verdt å prøve. Ellers så det ut til å være mye info der ute....

 

http://www.programyourkeys.com/Citroen_Berlingo_Key_Remote_Control_Programming.html

Den der fant jeg også, og så enkelt var det ikke :(

 

Joa, kan flytte over chippen, men det hjelper vel ikke på låsen?

Nå er det også forskjellige sylindere på tenning og lås også.. så man er avhengig av begge nøklene.

Lenke til kommentar

På en Peugeot med dårlig plasthåndtak på nøkkelen, flyttet jeg over både "sverdet" og kretskortet til nytt brukt plasthåndtak fra Ebay. Ja,jeg kjøpte faktisk en engelskmanns brukte bilnøkkel for å få ny plast, og det var lett å flytte over både sverdet og kretskortet.

Det er greit nok, men her er det snakk om en helt ny nøkkel fra citroen forhandleren ;)

Og som sagt, har han mistet original nøkkelen, som inneholder fjernkontrollen, så det er ikke noe å flytte over :p

 

Men, viste seg at den passet i døra alikevel.. det er bare det at den gamle nøkkelen ikke passer i tenningslåsen, for den måtte visst slipes litt.

Så.. Det mangler egentlig bare programmering av fjernkontrollen, samt koding av chippen i den nye (eller er det sånn at chippen i den nye, må legges til i bilens startsperre?)

 

Men ender nok med at han må ned dit og få dem til å gjøre det.. Regner med at det trengs en egen programmerer ala Zed Full som jeg har sett dem bruker på youtube blant annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...