Gå til innhold

windows 10 innstallert, mus og tastatur virker ikke :-(

Anbefalte innlegg

Hei.

Oppgraderte fra windows7 til windows 10 i dag. Oppgraderingen gikk fint , alt virket og hentet ned nvidiadriverne til geforce 770 kortet fra nvidia.com. Det gikk veldig lang tid før driverne ble innstallert og fikk beskjed om å starte pc-en på nytt. Da startet problemene... med det samme windows starter, slutter mus og tastatur å virke, får ikke gjort noen ting. har prøvd å koble til andre enheter i usb portene, ser ut for at problemet ligger der. Noen som har hatt lignende problemer? Hva kan jeg gjøre når mus og tastatur ikke virker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det mangler drivere for dette, så vil det bli lastet ned automatisk etter hvert.

Så den kan hende det fikser seg selv.

Hvis ikke, .............?

Får håpe det, ellers får jeg prøve å låne en touch-skjerm og se om jeg får løe problemene da...

Lenke til kommentar

Da har pc-en stått på i noen timer, restartet flere ganger pga oppdateringer , ingen bedring angående mus og tastatur  :hrm: Usb-driverne virket før jeg installerte nvidia-driverne. Noen som har tips hvordan jeg løser dette?  Hadde jeg kunnet starte i sikkermodus.....hvordan gjør jeg det i windows 10....

Lenke til kommentar

Du sier ikke noe om hardware din.

Type hovedkort , type tastatur og mus .

Hvor det er koplet , USB 2.0 native porter , USB 3.0 porter .

Har du et PS2 keyboard.

Virker mus/tastatur i uefi bios.

Hvis det er Pro kan du logge inn på den fra en annen maskin med RDP.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problem som deg, og mye av problemet er av lik sort. Sjekk ut det jeg prøvde, ev. finn en annen måte å oppdatere chipset på.

Jeg oppgraderte nettopp min bærbare og min stasjonære til Windows 10. Selve oppgraderingen gikk smertefritt for begge. Samtidig med oppgraderingen ville jeg kjøre en clean install (fra "Recovery") på den stasjonære, og da startet problemene.

Når Windows er ferdig med å sette seg opp og kommer til det punktet hvor jeg selv skal velge land, språk, tidssone og slikt - så er det null respons fra mus og tastatur. What to do?

Det jeg har prøvd til nå;

- Mus og tastatur fungerer i BIOS - alle USB-porter står som aktivert. 
- Prøvd annet tastatur og annen mus
- Prøvd alle USB-portene

- Prøvd oppstart uten mus og tastatur tilkoblet, for så å tvinge Windows til å oppdage dem på ny - uten hell. 

Noen med forslag til hva jeg kan gjøre?

Fikk koblet til nok ett tastatur, denne gangen med PS/2. Det gjorde at jeg fikk navigert rundt i Windows. Etter litt træling viste det seg at det var noe galt med Chipset-driverne. Etter å ha neddatert Chipset-driveren fungerte alt. Om ikke annet fikk jeg oppdatert BIOS og mye god lære for en som ikke var så veldig PC-teknisk fra før  :)

Lenke til kommentar

Litt info.... hovedkort Asus M5A97 pro , AMD prosessor, Asus geforce 770 skjermkort. 

Prøvd med forskjellige tastatur og mus, (alle usb) . Mus og tastatur virker som de skal i bios. Når jeg går ut av bios og windows starter opp forsvinner lys på mus/tastatur og de slutter å virke. (Musepeker står i ro) Det er ingenting som virker når jeg prøver å koble diverse i usb portene , dette gjelder usb2 og usb3.  Alt fungerte før jeg installerte nvidia-driverne.....noen driverkonflikter der kanskje? skal prøve en siste utvei å bytte skjermkort til amd/ati for å se om det kan løse problemene.....

Lenke til kommentar

Da biter jeg i det sure eple og legger inn windows7 igjen, den fungerte knirkefritt fra dag en og aldri hatt en krasj !!!  Sitter foresten på en Lenovo nettbrett nå som jeg oppgraderte til windows10 . Den fungerer topp etter oppgradering fra windows8  :)

Lenke til kommentar

Kommer du til å oppgradere til Windows 10 igjen?

Det så jo ut til å gå fint til du installerte driverpakken fra nVidia, så hva om du lar windows installere videodriverne?

Hvis nVidia har svin på skogen ifm driverpakker, så regner jeg med at dette vil bli fikset ganske snart også.

Lenke til kommentar

Nvidia har svært dårlige W10 drivere , dette er trolig årsaken til at du fikk problemer med innstalasjonen , er ikke første gangen på dette forumet eller andre plasser jeg leser om drivere som lager trøbbel eller 3dje parts programvare som var med skjermkortet til Nvidia som gir trøbbel i Windows 10 ( MSI programvare blant annet ).

Tipper at mye av dette vil løse seg om noen uker dog , så ikke gi opp W10 pga Nvidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...