Gå til innhold

Hackere tok kontroll over Tesla Model S


Anbefalte innlegg

 

Den overflatiske bekvemmeligheten skaper større problemer enn den løser. Det er ikke verdt det.

Det er vel akkurat her folk er uenige; for mange er det verdt det når veier fordeler mot ulempe/risiko.

(Men dette kan vel være en oppfatning som endrer seg over tid.)

 

Ide: tilby "Tesla Cage" - en RF-sikker strålingsbeskyttelse for garasjen som effektivt forhindrer "fjerntukling" .

Selges som gjør-det-selv kit. Koster 5000,-kr (og inneholder flere ruller med alu-folie).

 

"Det er vel akkurat her folk er uenige; for mange er det verdt det"

Det er fordi folk ikke forstår risikoen og hva som er mulig å gjøre. Den eneste måten det kommer til å stoppe er hvis det blir en "epidemi".

Hvis ikke så kommer hackere til å sitte lenge rolig å glede seg over makta de har fått i stillhet. Med viten om at de når som helst kan utnytte den hvis de plutselig får lyst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke så kommer hackere til å sitte lenge rolig å glede seg over makta de har fått i stillhet. Med viten om at de når som helst kan utnytte den hvis de plutselig får lyst.

 

Regn med at de mest paranoide statslederne og forretningsfolkene ikke kommer til å bli kjørt rundt i Tesla.

("Controversial CEO killed in freak car accident. Inexplainable brake failure led to ...." )

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Den overflatiske bekvemmeligheten skaper større problemer enn den løser. Det er ikke verdt det.

Det er vel akkurat her folk er uenige; for mange er det verdt det når veier fordeler mot ulempe/risiko.

(Men dette kan vel være en oppfatning som endrer seg over tid.)

 

Ide: tilby "Tesla Cage" - en RF-sikker strålingsbeskyttelse for garasjen som effektivt forhindrer "fjerntukling" .

Selges som gjør-det-selv kit. Koster 5000,-kr (og inneholder flere ruller med alu-folie).

"Det er vel akkurat her folk er uenige; for mange er det verdt det"

Det er fordi folk ikke forstår risikoen og hva som er mulig å gjøre. Den eneste måten det kommer til å stoppe er hvis det blir en "epidemi".

Hvis ikke så kommer hackere til å sitte lenge rolig å glede seg over makta de har fått i stillhet. Med viten om at de når som helst kan utnytte den hvis de plutselig får lyst.

Risiko = sannsynlighet * konsekvens.

 

I dette tilfellet vil jeg påstå at konsekevnsen er stor men sannsynligheten er lav.

 

Det er jo fin mulig å hacke fly også. Ikke lenge siden noen demonstrerte mulighetene, men de fleste vurderer det dit hen at det ikke utgjør en voldsom høy risiko.

Lenke til kommentar

 

Hvis ikke så kommer hackere til å sitte lenge rolig å glede seg over makta de har fått i stillhet. Med viten om at de når som helst kan utnytte den hvis de plutselig får lyst.

 

Regn med at de mest paranoide statslederne og forretningsfolkene ikke kommer til å bli kjørt rundt i Tesla.

("Controversial CEO killed in freak car accident. Inexplainable brake failure led to ...." )

 

 

Ja, akkurat sånn det kan komme til å bli brukt. Som da de knakk enigma. De holdt det hemmelig og fikk maksimalt utbytte.

Lenke til kommentar

 

 

 

Den overflatiske bekvemmeligheten skaper større problemer enn den løser. Det er ikke verdt det.

Det er vel akkurat her folk er uenige; for mange er det verdt det når veier fordeler mot ulempe/risiko.

(Men dette kan vel være en oppfatning som endrer seg over tid.)

 

Ide: tilby "Tesla Cage" - en RF-sikker strålingsbeskyttelse for garasjen som effektivt forhindrer "fjerntukling" .

Selges som gjør-det-selv kit. Koster 5000,-kr (og inneholder flere ruller med alu-folie).

"Det er vel akkurat her folk er uenige; for mange er det verdt det"

Det er fordi folk ikke forstår risikoen og hva som er mulig å gjøre. Den eneste måten det kommer til å stoppe er hvis det blir en "epidemi".

Hvis ikke så kommer hackere til å sitte lenge rolig å glede seg over makta de har fått i stillhet. Med viten om at de når som helst kan utnytte den hvis de plutselig får lyst.

Risiko = sannsynlighet * konsekvens.

 

I dette tilfellet vil jeg påstå at konsekevnsen er stor men sannsynligheten er lav.

 

Det er jo fin mulig å hacke fly også. Ikke lenge siden noen demonstrerte mulighetene, men de fleste vurderer det dit hen at det ikke utgjør en voldsom høy risiko.

 

 

Jeg tror du undervurderer eller missforstår "risiko". Tingen er at produsenten og hackere vil få kontroll over deg. De vil antageligvis ikke misbruke det. Men de kan om de føler for det. Du gir bort friheten din og kontrollen over ditt eget liv.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Den overflatiske bekvemmeligheten skaper større problemer enn den løser. Det er ikke verdt det.

 

Det er vel akkurat her folk er uenige; for mange er det verdt det når veier fordeler mot ulempe/risiko.

(Men dette kan vel være en oppfatning som endrer seg over tid.)

Ide: tilby "Tesla Cage" - en RF-sikker strålingsbeskyttelse for garasjen som effektivt forhindrer "fjerntukling" .

Selges som gjør-det-selv kit. Koster 5000,-kr (og inneholder flere ruller med alu-folie).

"Det er vel akkurat her folk er uenige; for mange er det verdt det"Det er fordi folk ikke forstår risikoen og hva som er mulig å gjøre. Den eneste måten det kommer til å stoppe er hvis det blir en "epidemi".Hvis ikke så kommer hackere til å sitte lenge rolig å glede seg over makta de har fått i stillhet. Med viten om at de når som helst kan utnytte den hvis de plutselig får lyst.

Risiko = sannsynlighet * konsekvens.

I dette tilfellet vil jeg påstå at konsekevnsen er stor men sannsynligheten er lav.

Det er jo fin mulig å hacke fly også. Ikke lenge siden noen demonstrerte mulighetene, men de fleste vurderer det dit hen at det ikke utgjør en voldsom høy risiko.

 

Jeg tror du undervurderer eller missforstår "risiko". Tingen er at produsenten og hackere vil få kontroll over deg. De vil antageligvis ikke misbruke det. Men de kan om de føler for det. Du gir bort friheten din og kontrollen over ditt eget liv.

Jeg vet godt hva risiko er og jeg tror ikke at fordi jeg kjører en bil av nyere dato at jeg gir bort frihet og kontroll over mitt eget liv. Jeg tror det er mye større sannsynlighet for at nødbrems hindrer en kollisjon enn at noen skulle gidde å hacke bilen min. Så interessant er jeg rett og slett ikke. Jeg er over gjennomsnittet dedikert til datasikkerhet men akkurat i bilen min føler jeg at det som skjer i trafikken er mye mer risikofylt.

 

Gitt nok tid ressurser vil en angriper kunne komme seg inn hvor som helst. Spørsmålet er noen gidder å ta akkurat deg. Dette er grunnen til at vi ikke alle bor i bunker.

Lenke til kommentar

Sant nok. Aner dog ikke hva du snakker om.

nei for du følger ikke god nok  med

 

Det handler om kjøre rund i noe men kan kontrollere selv , men det får man ikke lov til for man er definert som en person som ikke helt har kontroll på egne handlinger , og da skal det være greit at andre tar kontroll over en handlinger på god og vondt

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dette er den eneste grunnen til at jeg ikke hadde kjøpt en Tesla. Veldig fin bil ellers.

Jeg kommer aldri til å kjøpe en bil, drone (DJI) etc, som potensielt kan hackes eller som styres og oppdateres automatisk av produsenten.

Ingen grunn til å inkludere alt det usikre software-vaset i en bil.

For letthetens skyld. Hah.

 

Får holde deg til biler fram til 2005 du da :)

For ordens skyld; jeg kommer aldri til å kjøpe en Tesla, men jeg krever å ha mulighet til å bruke en bil "offline" når det måtte passe meg.

Ja, absolutt. Men det er ingen grunn til at man ikke kan lage nye elektriske biler uten alt det sårbare beleilige vaset som saueflokken gomler i seg. 

 

Det som gjøres nå legger til rette for framtidige hackere som kommer til å glede seg over alle mulighetene som har blitt skapt.

Det er en mulighet at det flyet som forsvant ble hacket, om det viser seg å være tilfellet kommer kanskje folk begynne å bli skeptiske.

 

hehe den var bra

Hva var bra? Hvis du skal være nedlatende så kan du ihvertfall komme med et skikkelig argument. Tåpe.

Takk for det. Jeg trodde du tullet, men, men.

Lenke til kommentar

Nå er detaljene sluppet og hackerne sier de er ekstremt imponert over hva Tesla har fått til sikkerhetsmessig. 

 

 

"The reason we hacked the Model S is that it is the most connected car in the world,” Rogers said during the presentation, held to an overflow crowd at the Paris hotel and casino. “It’s a data center on wheels. We wanted to see how well it did.”

Despite being able to compromise the car’s systems, Rogers and Mahaffey were impressed at the how well the Tesla had been designed to thwart a malicious attack and how difficult it had been to breach the car’s security.

“We found it was designed very, very well,” Mahaffey said. “It’s important to realize all of the ways we didn’t get in: It was failure, failure, failure.”

Added Roberts, “This is a phenomenal design, more like the way airplanes are designed than cars. It took a lot of thinking outside the box” to hack the car’s systems.

Using a colleague’s Model S, the pair began by removing portions of the dashboard to gain access to the electronics. “Ripping the console off your friend’s $100,000 car gives you pause,” Rogers joked.

Once inside, they discovered ways to access several key electronic pathways, partly via an obsolete web browser with several well-documented security flaws. But they were repeatedly rebuffed until they found a breach that, given the sophistication of the car’s engineering, astonished them. When they probed the flaw it yielded instantly. 

"This is where I literally cried,” Rogers said. “After months of hunting big game, it cracked in under a second.”

The pair drove the Model S to an empty parking lot, where, with Mahaffey at the wheel, Rogers pressed a button on his iPhone. The Tesla’s infotainment screens instantly went black, the engine stopped and the car jerked to a halt.

But they also discovered that Tesla had apparently anticipated a malicious hack on the car’s crucial systems: when attacked at speeds over 5 mph, the car shifted to neutral, allowing the driver to coast to a safe stop.”You still retain full control of the car,” Rogers said. “It’s phenomenal.”

Tesla was paying close attention to securing the Model S from computer attacks before Mahaffey’s and Rogers’ hack. The company actively solicits input from the hacking community, offering a “bug bounty” recently increased to $10,000 for identifying security flaws.

Tesla was the only car manufacturer with an official presence at Defcon, planting a Model S in the middle of the conference’s Car Hacking Village, although representatives from other automakers were expected to attend. An estimated 18,000 are expected to attend this year's conference, which closes Sunday.

 “Any piece of technology, given somebody clever enough with enough time, they’re going to find a vulnerability somewhere,” Russ Tekkonen, a Tesla network engineer, told The Hollywood Reporter. “We want to find that out. We’re really pretty happy with where we are now, because so far nobody’s found the really scary type of vulnerability."

 

 

 

“We have to assume that hackers are going to get into a car, but that shouldn’t matter—you shouldn’t be able to compromise the car. And Tesla’s done a great job of that. I feel safer in a Tesla Model S than any other connected car on the planet.”
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg frykter bare at den tiden der man kan hacke seg inn i andre biler og koble ut bremsen slik at den ikke virker . at det blir umulig å bruke bremsene på bilen.

 

jeg frykter også den tiden der "gassen" henger seg opp på grunn av innbrudd .

Disse bilene har jo ikke clutch slik at man kan bryte kontakten mellom hjul og motor

 

og jeg er usikker på hvordan "handbrekket" vil fungere i fremtiden 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...