tho_kva2 Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 (endret) Jeg oppgraderte min w7 til w10 og trodde jeg skulle få spørsmål underveis om en clean install, men så ikke noe så fikk en oppgradert versjon. Mente å huske at fra w8 så var det en funksjon gjennom os selv som tillot en clean install uten cd så fant denne og satt igang formatering av alle disker pluss installasjon av w10 gjennom windows. Den satt igang og kom opp svart skjerm med Windows logo og teksten "resetting this PC #%" Sto en halvtimes tid på 1% og nå har den stått på 2% i vel to timer, kom til 3% så har ikke hengt seg bare bruker vanvittig lang tid. Så tenkte at jeg kanskje kunne ta å laste ned w10, og installere fra cd? Men nå husker ikke jeg w7 nøkkelen eller den jeg fikk gjennom w10. Noen som har tips? Endret 6. august 2015 av tho_kva2 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Er det laptop eller stasjonær det er snakk om? Har du Win 7 DVD-en da? Hvis PC-en kom med forhåndstinstallert Win 7, står produktnøkkelen på det klistremerket som er festet under laptopen eller på siden av kabinettet. Hvis ikke, og du samtidig ikke har original Win 7 DVD, da blir det problematisk. Hvis både nøkkel og DVD er tilgjengelig, enkel sak: installer Win 7 på nytt og aktiver. Drit i Skipp over drivere (untatt skjermkort og nettverk da, nett må man ha) og oppdateringene. Last ned Win 10 som iso og følg anvisningene som vist i førstepost i andre Win10-tråden. 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 6. august 2015 Forfatter Del Skrevet 6. august 2015 Det er en stasjonær, antar jeg får ta meg en grundig leterunde etter den w7 DVDen. Var det ikke noe om at windows ville låse nøklene til hardware eller ble dette aldri noe av? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Gjør det, og sjekk at kabinettet faktisk har det klistremerket. Stemmer, Win 10 blir låst til den enheten du installerer på. Neste gang det er noe Win10 relatert du lurer på, post det i Win10-tråden. Det er der fleste av problemstillinger tas opp. 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 6. august 2015 Forfatter Del Skrevet 6. august 2015 Gjør det, og sjekk at kabinettet faktisk har det klistremerket. Stemmer, Win 10 blir låst til den enheten du installerer på. Neste gang det er noe Win10 relatert du lurer på, post det i Win10-tråden. Det er der fleste av problemstillinger tas opp. Burde ikke da w10 sjekke at den hardwaren du har er koblet opp mot en nøkkel så slipper man å skrive inn en? Men takk for hjelpen, skal ta det i andre tråden om det dukker opp noe mer Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Burde ikke da w10 sjekke at den hardwaren du har er koblet opp mot en nøkkel så slipper man å skrive inn en? Jo, det er akkurat slik Windows 10 fungerer. La du merke til om Windows 10 ble aktivert etter at du hadde oppgradert? (Før du begynte med "reset this PC".) Hvis den ble aktivert, så trenger du ikke noe annet enn en DVD eller USB-key med riktig versjon av Windows 10. Da kan du gjøre en clean install ved å boote fra USB/DVD. Bare gå videre dersom du blir spurt om Product Key. Når Windows er ferdig installert skal den automatisk bli aktivert (fordi det er den samme maskinen som ble aktivert med samme versjon av Windows 10 forrige gang.) Hvis Windows 10 ikke rakk å bli aktivert etter at du hadde oppgradert, må du tilbake til Windows 7 og begynne på nytt. Først oppgradere fra Win7 til Win10, sjekke at PC'en blir aktivert, deretter resette PC'en eller reinstallere fra scratch. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Sent ute som vanlig. What he said.^^ Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 6. august 2015 Forfatter Del Skrevet 6. august 2015 Supert! Da tror jeg at jeg tester å installere w10 for å se om den kom så langt. Alt var jo oppe og gikk før jeg startet "reset this pc" men tenkte ikke noe mer over at ting fungerte og at en reset skulle fungere.. Men kan jeg innstalere med den iso filen som ligger på andre tråden? Den som er til oppgradering over cd. Nå har forresten pc kommet til 4% hehe Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 (endret) Ja, men bruk en DVD, ikke CD ... Eller bruk Rufus og "brenn" ISO-filen til USB-stick. edit: Er det for sent å ta 'Cancel' på den greia som har kommet til 4% Endret 6. august 2015 av nebrewfoz Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 6. august 2015 Forfatter Del Skrevet 6. august 2015 (endret) ja, holder på å brenne til dvd. Det er forsent å avbryte ja, så regner med det som er der er "ødelagt" så booter opp gjennom cd og tar det derfra Endret 6. august 2015 av tho_kva2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå