Gå til innhold

"Bleeding" kit til hudrauliske hayes shimano

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg var ute å syklet i dag var det noen som hadde hatt det morro med og skru opp skruene på bremse-olje feservoiret, ned en bakke mistet jeg all trykk og den stoppet å bremse, så senere at all oljen hadde rent ut. Nå trenger jeg ny olje og vet dere hvem som selger dette i asker? Evt kit med alt man trenger for å bytte sykkel-oljen? Inkl selve oljen.

-takk

Våre butikker er: g-sport, intersport, asker sykkelservice (sykkel/ski butikk), antonsport, og asker sykkel (kun sykkelbutikk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen har skrudd ut skruen som går til oljereservoaret?  :omg: Det er jo på grensen til drapsforsøk... 

Hva slags bremser har du? Ser du skriver Hayes Shimano. Hayes og Shimano er to forskjellige merker, og tenker at luftekit og muligens oljen er forskjellig. Shimano trenger i hvert fall mineralolje. Har hørt om folk som har brukt både babyolje og matolje, men Shimano selv anbefaler selvfølgelig at du bruker deres egen olje. 

Vil tro de fleste sykkelverksteder vil være behjelpelig med å selge deg litt olje. 

Lenke til kommentar

Sjekk ut denne: http://www.epicbleedsolutions.com/blog/how-to-bleed-hayes-dyno-brakes/

E: Ser ut som at den bruker DOT 4 bremsevæske? Jeg hadde undersøkt litt på Biltema om de selger noe billigere. Da jeg hadde Avid, så kjøpte jeg 1L bremsevæske på Biltema for halvparten av det LBSen skulle ha for en liten flaske. 

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...