Gå til innhold

Radeon 9500Pro 128MB DDR

LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er et Asus kort. Jeg har ikke anelse hvorfor, men jeg har prøvd begge kortene og merker forskjell (I GFs favør)

Asus lagde aldri 9500 Pro kort.

Radeon 9500 Pro har selvsagt nok kraft i seg til å drive CS i 100fps konstant. Problemet ligger heller i drivere og slike ting, så jeg ville ikke byttet før du har prøvd forskjellige triks og instillinger som det sikkert finnes flusst av på Internet.

Lenke til kommentar
baltazar, 1 post til så har du '1337'

bare nevner det :p:

Jeg vet :)

Magnus du har misforstått litt. Det er GF kortet jeg låner som var laget av Asus.

Jeg har også hørt om mange andre som har hatt problemer med Ati+CS (her på forumet f.eks). Jeg har som nevnt prøvd å tweake kortet mange forskjellige retninger og jeg har benyttet meg av Omega driverene som visstnok skal hjelpe på det meste, uten det største av hell.

For ca et år siden byttet jeg mitt GF3 Ti200 (som da ga meg 100fps konstant (i CS 1.0-1.3) med et Ati Radeon 8500 (pga kluss med GF kortet som førte til at det hang seg opp nesten hver halvtime). Ati kortet var en stor skuffelse så jeg byttet det snart i et 9500 Pro som hjalp på litt, men som enda ikke gjorde meg fornøyd. Og nå ønsker jeg å bytte tilbake til GF etter min gode erfaring og kameraters erfaring.

Lenke til kommentar

bare nevner det  :p:

Magnus du har misforstått litt. Det er GF kortet jeg låner som var laget av Asus.

Jeg har også hørt om mange andre som har hatt problemer med Ati+CS (her på forumet f.eks). Jeg har som nevnt prøvd å tweake kortet mange forskjellige retninger og jeg har benyttet meg av Omega driverene som visstnok skal hjelpe på det meste, uten det største av hell.

For ca et år siden byttet jeg mitt GF3 Ti200 (som da ga meg 100fps konstant (i CS 1.0-1.3) med et Ati Radeon 8500 (pga kluss med GF kortet som førte til at det hang seg opp nesten hver halvtime). Ati kortet var en stor skuffelse så jeg byttet det snart i et 9500 Pro som hjalp på litt, men som enda ikke gjorde meg fornøyd. Og nå ønsker jeg å bytte tilbake til GF etter min gode erfaring og kameraters erfaring.

:lol::p: :roll: Åja?

-Hva merke er det på 95pro'en da?

Lenke til kommentar

jeg har selv Sapphire Radeon 9500 PRO, og jeg vil fastsl[ at det er du som har v'rt uheldig. Jeg har selv 150fps ganske stabilt i CS 1.6, og det er bedre en hva et fx5600 utra kan klare, tro meg.

Om du kjøper et Radeon 9600 XT istedetfor de ekle FX korta, blir du garantert mere fornøyd! XT er rått ;) Og husk: Man har skjeldent uflax to ganger... :nice:

Lenke til kommentar

Det som ofte går igjen er typiske benchmark spill som Quake3, RTCW, Commanche 4 og SS2. Her har Nvidia en fordel, spesielt i OpenGL spill. Men i omtaler som har litt bredere spill utvalg som Toms hardware, HardOCP og Anandtech så tegner det ikke så bra bilde for FX5700, spesielt med AA/AF og i spill som sjelden blir brukt til benchmarking.

Man burde også ta med DX9 ytelse i betraktning.

Lenke til kommentar

:lol::p: :roll: Åja?

-Hva merke er det på 95pro'en da?

Det er et Sapphire kort.

Etter alt dere har argumentert med her begynner jeg å lure på om det er meg det er noe galt med. At jeg ikke klarer å få 100 fps... :grine:

Kanskje jeg burde prøve en formatering først før jeg sender kortet av gårde (har enda ikke sagt ja til noen kjøper). Har ment å gjøre det lenge, men ville vente til jeg fikk et evt. nytt kort i hus.

Det er jo fryktelig dumt å la et godt kort gå billig pga en dum tabbe el.

Dere som sier dere har 100 fps konstant hvordan oppsett har dere og hvilke drivere benyttes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...