Gå til innhold

Tar du telefon fra ukjente?

31 stemmer

1. 1. Hadde du tatt telefonen?

• Tar ikke tlf jeg ikke kjenner
      20
    • Hadde tatt tlf fra 958 06 568.
      5
    • Hadde tatt tlf fra begge (958 06 568 og 500 88 100)
      6

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hva som bestemmer om man tar en telefon fra et nummer man ikke kjenner. Hadde du tatt telefonen hvis nummeret hadde f.eks vært 958 06 568, men ikke hvis nummeret var 500 88 100?

Har kjøpt meg et såkalt "gullnummer", men vet ikke om folk sjeldnere tar telefonen fra et slikt nummer da de tror det er reklame?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde tatt begge, mer skeptisk på det siste da det ser ut som et firmanummer. Man vet ikke hvem det er eller hva de skal, fort gjort at det er bekjente med ny tlf eller noe. Er det tlfselger osv legger jeg på etter jeg sier jeg ikke er interessert

Lenke til kommentar

Sjølv om det etterkvart har blitt vanlig å ikkje svare på telefonar frå ukjente nummer så er det ein uting.

Vanligvis så kjem opprop frå ukjente nummer enten frå telefonselgarar eller folk som har ringt feil, men ein sjeldan gong kan det også være svært viktige telefonar.

Dersom det f.eks har skjedd ei ulykke så er det ikkje umogleg at politiet ringer frå sin private mobiltelefon for å informere dei pårørande. I dag må ein være raskt ute for å klare å informere familien før det ligger på avisene og på sosiale media, så det er ikkje alltid tid til å ringe frå politistasjonen med fastlinja.

På ein slik oppringning er det ikkje nødvendigvis vanlig å legge igjen ein talebeskjed, og om det blir lagt igjen ein talebeskjed så vil den være utan særlig med detaljar. Dette fordi ein må sikre seg at ein snakkar med rette vedkommande før ein kjem med opplysningar om at det har vært ei ulykke og utfallet av den ulykka.

Av mindre alvorlige hendelser så kan det også være familiemedlemmer som prøver å få kontakt med deg frå ein lånt telefon.

Folk burde derfor være flinkare til å svare uansett kva nummer som kjem opp i displayet, så får ein heller bli litt tøffare til å berre legge på med ein gong når det er telefonselgarar som ringer.

Lenke til kommentar

Jeg svarer som regel ukjente nummer som vises, men klart hvis jeg sitter å spiser middag så skal jeg ha vedkommende i kontaktlisten og se et navn før jeg gidder å svare.

Skjult nummer svarer jeg ALDRI! Såpass må de som aktivt har skjult nummeret sitt være forberedt på  :hrm:

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...