Gå til innhold

IBM 80 GB HD


Dragutin

Anbefalte innlegg

Vanligvis har jeg pleid å løse alle problemer selv, men nå har jeg et par problemr :mad:

 

Det som har skjedd er at min 7mnd gamle IBM HD har gått fra rask til UTROLIG treg, til tider kan den plutselig få litt futt. Har også laget et par ekle lyder :(

 

Har kjørt DFT (Drive Fitness Test, beregnet på IBM disker) på disken hvilket ikke fant noen feil i det hele tatt, jeg frykter at jeg må kjøre en komplett formatering. Skrive alle sektorene på disken til 0, fjerne alt av informasjon.

 

Jeg har et håp om å kunne fikse disken uten noen form for formatering, har ikke plass til 80GB backup :grumpy:

 

Har dere noen fikse ideer?

Prøvd alt i fra det gamle "hive HDen i fryseren trikset" til DFT +++++

 

Tar i mot ALLE forslag!

 

Ender vel opp med å bare sende denne ekle saken tilbake til forhandler, og til mitt forsvar til hvorfor IBM er at de hadde ingen andre disker på TG03 :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD i fryseren er ikke noe jeg ville prøvd så lenge du faktisk klarer å lese data på disken. Det er jo mer en kriseløsning om du ikke får opp disken i det hele tatt. Tror neppe disken blir "friskere" permanent av en slik behandling....

 

Noen gode råd har jeg desverre ikke. Kan jo alltids prøve disken i en annen maskin :love:

 

Ellers er vel IBM... velvel...

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med min gamle 40 Gb IBm disk, den tok kvelden 6 måneder etter at garantien gikk ut (da var den ca 1,5 år). Den begynte først med noen rare lyder, men etterhvert ble de erstattet av en høyfrekvent hvining.

Den levde ikke lenge etter dette begynte, heldigvis klarte jeg å ta backup av det viktigste før det skjedde.

 

Før var det slik at IBM hadde store problemer med holdbarheten til diskene sine.

Noen som vet om de har klart å fikse på det nå?

(selv om jeg sannsynligvis aldri kommer til å kjøpe en IBM hardisk igjen, WD er tingen.)

Lenke til kommentar
Du kan prøve low level format. Da vil du selvsagt mista allt du har på disken din.

Skrive alle sektorene på disken til 0, fjerne alt av informasjon.

Det er low level format :p

 

Men jeg vil helst slippe det :(

 

 

Jeg kommer aldri til å kjøpe en IBM disk igjen! Det er så stygge disker... alltid hatt problemer!

 

Til Kent:

Fryseren min har gjenopplivet flere disker fra døden :p

men det er ikke helt safe tror jeg ;) men man får reddet informasjonen...

La den ligge en halvtimes tid and you may be lucky :p

 

Noen flere fiffie idéer? Low level format ligger meget nær :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...