Merko Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Hoppsan. Da @Evelen!, lagde en slik tråd, så tenkte jeg like godt at jeg kunne stjele ideen og lage en selv så fort jeg fikk kjøpt meg en leilighet. Da man bor alene, så er det begrenset hva man kan ta seg råd til, så det ble en grei leilighet i en lavblokk (4 etasjers).Plassen havnet i Vennesla Kommune, som er ca 15minutter nord for Kristiansand, og ca 25minutter til arbeid (Sørlandsparken). Som @Evelen! påpeker, så raser kvadratmeterene ned like fort som prisene går opp jo nærmere sentrum man kommer, så da måtte det bli slik denne gangen. Ellers, så slipper jeg 2 bommer pr dag, så litt sparte utgifter bare der. Edit: Linking til bildene er litt rotete, så de kan sees i fullskjerm her. (til det blir fiksa) Bildene kan også sees her. Litt info om leiligheten: Prisantydning: 1 390 000 (Kjøpt for prisantydning)Fellesgjeld: 355 992Primærrom: 85m²Etasje: 4. Overtagelse blir i starten av september. Ellers så blir det nok litt "hjemmeprosjekter" som hjemmeautomasjon ol på sikt. Endret 5. august 2015 av Merko. 5 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Jøsses, den var fin til prisen og plassering ellers ps. nettopp flyttet til et nytt hus jeg og.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Jøsses, den var fin til prisen og plassering ellers ps. nettopp flyttet til et nytt hus jeg og.. Kult. gratulerer! Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Så veldig fin ut, og prisen virket også veldig god Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Takk! Idag var jeg på kontraktsmøte, så nå er egentlig alt i boks. Nå må jeg bare sjekke om jeg kan beholde noen av møblene (feks sofa, spisebord ol). Så får vi se. Overtagelse er i starten av neste måned. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Gratulerer Ser jo ikke dum ut den der, og dersom du jobber i Sørlandsparken er kanskje Vennesla like greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Er det heis i blokka? Hvis ikke så skal du få et pro-tipp, lei inn et selskap for å flytte for deg, det er det absolutt verdt. Flyttet selv ut av tredje etasje i en blokk i fjor, og de 5k jeg betalte for å få flyttet alle sakene var det vell verdt Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Eller se positivt på det og ta det som gratis trening Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Er det heis i blokka? Hvis ikke så skal du få et pro-tipp, lei inn et selskap for å flytte for deg, det er det absolutt verdt. Flyttet selv ut av tredje etasje i en blokk i fjor, og de 5k jeg betalte for å få flyttet alle sakene var det vell verdt Er ikke heis nei, men kjenner folk med kranbil, så får heller kjøpe inn alt det tunge som jeg trenger, så ta alt på en gang. Litt usikker på folk som leverer hvitevarer på døren vil gå opp 4 etasjer med feks vaskemaskin. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Du har ofte to fraktmuligheter. Det billigste er at man får det fraktet til første hindring, tomtegrense, port etc., mens det som koster litt mer (men som ofte er verdt det) er at man betaler for at frakter varen til der den står - og da kan det være at man må opp noen trapper Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 1,4 mill for en såpass stor leilighet? Hadde ikke fått et kott for det i Bergen Men grattis finfin leilighet :) Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Wow, for en fantastisk leilighet! Lattlerlig billig i forhold til markedet i Oslo. Får nesten vurdere å ikke bosette meg i hovedstaden når jeg flytter tilbake til norge, selv om jeg elsker den byen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Er det heis i blokka? Hvis ikke så skal du få et pro-tipp, lei inn et selskap for å flytte for deg, det er det absolutt verdt. Flyttet selv ut av tredje etasje i en blokk i fjor, og de 5k jeg betalte for å få flyttet alle sakene var det vell verdt Er ikke heis nei, men kjenner folk med kranbil, så får heller kjøpe inn alt det tunge som jeg trenger, så ta alt på en gang. Litt usikker på folk som leverer hvitevarer på døren vil gå opp 4 etasjer med feks vaskemaskin. Jeg bor i 4. etasje i blokk og de (Lefdal) bærte opp både vaskemaskin, komfyr og kjøleskap når jeg kjøpte i fjor Endret 12. august 2015 av TMB Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 Er det heis i blokka? Hvis ikke så skal du få et pro-tipp, lei inn et selskap for å flytte for deg, det er det absolutt verdt. Flyttet selv ut av tredje etasje i en blokk i fjor, og de 5k jeg betalte for å få flyttet alle sakene var det vell verdt Er ikke heis nei, men kjenner folk med kranbil, så får heller kjøpe inn alt det tunge som jeg trenger, så ta alt på en gang. Litt usikker på folk som leverer hvitevarer på døren vil gå opp 4 etasjer med feks vaskemaskin. Jeg bor i 4. etasje i blokk og de (Lefdal) bærte opp både vaskemaskin, komfyr og kjøleskap når jeg kjøpte i fjor Ah så greit. Er vel bring som leverer? Da satser jeg på at de gjør det fremdeles. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Det var ikke bring, sto ikke det på bilen i hvert fall. Var to innvandrere, sikkert noen innleide. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Wow, for en fantastisk leilighet! Lattlerlig billig i forhold til markedet i Oslo. Får nesten vurdere å ikke bosette meg i hovedstaden når jeg flytter tilbake til norge, selv om jeg elsker den byen. Tja, sånn generelt så er det vel prisene i storbyene, og spesielt Oslo som er latterlige. Når jeg kjøpte her som jeg bor (et sted mellom sivilisasjon og gokk) fikk jeg en enebolig på 140 kvm på 2 etasjer, pluss kjeller (som dog ikke teller som bruksareal pga. lav høyde) og et par mål med tomt for 1.550.000. Nå skal det også sies dette var/er et gammelt oppussingsobjekt og at jeg har 40 min reisevei hver vei til jobb. Men med firmabil går det helt greit synes jeg. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 Da har vi blitt enig om at jeg kunne få Sofa, Kjøkkenbord m/ stoler, ramme rundt senga, benk og hylle i gangen, + stolene på verandaen i bytte mot at jeg(mi bestemor ) vasker leiligheten. Hvitevarene kunne det være at hun ville la være igjen.. gadd ikke betale for disse da de er noen år. Grei deal tenker jeg. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. august 2015 Forfatter Del Skrevet 16. august 2015 Da holder jeg på med en liten liste over hvitevarer ol som jeg må kjøpe inn. For å spare litt penger, så tenkte jeg skulle kjøpe kombi kjøleskap med frys\kjøl i ett. En annen ting jeg tenkte på var Vask\Tørk i en maskin. Noen som har erfaring med dette? Så på denne: http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/WD80J5420AW/samsung-vask-tork-wd80j5420aw men jeg har jo 0 peiling på slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå