Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heldigvis kan vite sikkert vite at det du seier er feil, men meiningsløyse er dessverre ein naturleg følgje av ateismen.

Fil 1:21 - "For meg er livet Kristus og døden ei vinning." Dette er meininga med livet.

Det er godt å kunne tru. Det er godt å ha eit sikkert håp. Det er godt å alltid ha det beste i vente.

Evolusjon kan ikkje skape ei hjerne, like lite som kosmos kan oppstå frå kaos. Alt dette er mytar og oppspinn. Sjølvsagt kan ikkje eit skaparverk oppstå utan ein skapar. Gud har skapt alle grunnstoff og all materie. Han har også skapt ein lengsel i kvar sjel etter å søke Gud. Gud er aldri langt borte for den som av eit heilt hjarte oppriktig prøver å finne han.

Meg 1:1 - "Bibelen noe forbanna sprøyt.  Takke meg til Asbjørnsen & Moes samlede verker"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje bedre å snakke om de 4 elementer som utgjør den vitenskapelige undersøkelser, og eter som kraften bak all bevegelse. Blir noe begrenset å fokusere alene på fakta med tanke på at vitenskapen også må erkjenne at noe må opprettholde liv,-og utmåling av materialisme kan ikke opprettholde livet.samme som at menneskets pust kan vitenskapelig undersøkes men likevel ikke vite hvor får sitt liv fra.

Lenke til kommentar

Livet har ikke noe formål.  Vi er bare et resultat av milliarder av år med evolusjon.  En evolusjon som etterhvert utviklet en art som hadde en hjerne som var stor nok til å brukes til å formulere slike spørsmål.  Vi består av "stjernestoff", det vil si grunnstoffer som ble produsert inne i stjerner, og stoffer som ble produsert da stjerner eksploderte i supernovaer.  Vi er universet som opplever seg selv. På en måte kan man vel si at det er et slags formål...

Heldigvis kan vite sikkert vite at det du seier er feil, men meiningsløyse er dessverre ein naturleg følgje av ateismen.

Fil 1:21 - "For meg er livet Kristus og døden ei vinning." Dette er meininga med livet.

Det er godt å kunne tru. Det er godt å ha eit sikkert håp. Det er godt å alltid ha det beste i vente.

Evolusjon kan ikkje skape ei hjerne, like lite som kosmos kan oppstå frå kaos. Alt dette er mytar og oppspinn. Sjølvsagt kan ikkje eit skaparverk oppstå utan ein skapar. Gud har skapt alle grunnstoff og all materie. Han har også skapt ein lengsel i kvar sjel etter å søke Gud. Gud er aldri langt borte for den som av eit heilt hjarte oppriktig prøver å finne han.

Kunne du fortelle litt om hvordan du ser for deg at livet i himmelen vil være? Jeg synest ikke det høres fristende ut å leve i all evighet :) .Skal man bare gå rundt oppi himmelen og smile til evig tid eller vil det være et liv med mening og innhold? Det må vel være noe fornuftig å ta seg til der oppe, ellers så blir det liksom litt meningsløst å leve evig. :)

Lenke til kommentar

hvis du tror på evolusjonsteorien

er meningen med livet ikke noe mer en og overleve/formere seg

dette er det eneste alle livsformer har til felles.

om vi som mennesker har utviklet intelligens til og stille dette spørsmålet forandrer ikke dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar

ser man på mennesket så mener jeg at man er en del av et større evolusjons hjul som ikke kan skille oss fra dyr,
et slags liv-død prosess som gjentar seg der den "sterkeste vinner"(hva nå enn det skulle bety).

men likevel så kan mennesker velge å bli bundet til sansene eller forhøye seg i en mer forfinet "åndelig tilstand" som overgår alle grove sanse erfaringer(slik en oppøvet intuisjon eller meditasjon over lengre tid kan gi evner og innsikt som direkte skuer noe annet enn evolusjons tanken).

og jeg anser det slikt at det mennesker som kan forstå at det finnes en energisk virkelighet utenfor alle våre sanser,
det mennesket har skuet direkte på skaperen og opprettholderen av evolusjons prosessen,
og uansett om man kaller det "gud" eller "bøsj" eller "evighet"  så er det samme kraft som opprettholder alt fra evolusjons prosess til pust osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det interessante er at følelser er menneskers eneste virkelighet,

sånnsett er det dødfødt å argumentere med intellektuelle argumenter til en person som er følelses bundet til en hellig bok,

fordi uansett hvor logiske dine argumenter er så vinner følelsene som virkelighet til slutt,

Hvilke logiske argumenter? Du mener vel da en annen følelse man har? Altså følelse vs. følelse?

Endret av OctoberSun
Lenke til kommentar

Du sier virkelighet er i konstant forandring. Samtidig ønsker du å kjenne virkeligheten slik den ER - som jo indikerer at noe er uforanderlig. Hvordan forklarer du det?

enkelt:

forandring er universet sin natur,

virkeligheten ER forandring,

men man kan påvise visse lover for gjentagelser innen forandring,(vår,sommer,høst.vinter osv).

og i disse regelmessige lover finnes forandringen sin natur.

om forandring varer evig vet vi ikke,

fordi kan være jordkloden er styrt som sykluser via hinduistisk tankebaner,

eller som kristen lineær tankemodell,

men forandring er et faktum som all virkelighets erkjennelse må innse.

Lenke til kommentar

men man kan påvise visse lover for gjentagelser innen forandring,(vår,sommer,høst.vinter osv).

Jeg synes du blir litt uklar. Virkeligheten er både foranderlig og ikke foranderlig. En fysisk foranderlig verden, og de ikke foranderlige lovene - som blant annet holder den foranderlige verden i ørene.

Btw: Det finnes ikke noe formål eller noen forklaring på livet, det bare er.

Endret av OctoberSun
Lenke til kommentar

Jeg synes du blir litt uklar.

Velkommen :) Endret av El-Ateisten
Lenke til kommentar

Jeg synes du blir litt uklar.

Velkommen :)
Skal forklare mer jordnært mår får tid til å kommentere. Endret av t_o_m_m_y
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er jo klart som glass, jo ... et pulserende nå!

Rett foran nesa hele tiden og likevel ikke til å få øye på :)

Snedige greier det der

Lenke til kommentar

Jeg synes du blir litt uklar. Virkeligheten er både foranderlig og ikke foranderlig. En fysisk foranderlig verden, og de ikke foranderlige lovene - som blant annet holder den foranderlige verden i ørene.

Btw: Det finnes ikke noe formål eller noen forklaring på livet, det bare er.

mener du at virkeligheten er i konstant forandring,

men at det er visse natur lover som repeterer seg selv i fast repertoar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...