Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer elbil, men hvilken?

KoKo_

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har begynt å vurdere om vi skal ha en elbil som bil nummer to.

Skal i hovedsak brukes av fruen til og fra jobb, ikke langturer (der har vi en Octavia2014 som gjør jobben)

Bil nummer to i dag er en Peugeot 207 (2010), den er fin i størrelse.

Bagasjeplass: Mulig å trykke en barnevogn ned i (med litt demontering om nødvendig)

Rekkevidde: Sjeldent behov for mer enn 20 mil. Normale turer er tur-retur byen som blir rundt 8-9 mil.

Budsjett er ikke satt, men ser for oss å kjøpe en fornuftig priset bil som gir oss mest for pengene i de lavere prisklassene.

Hvilke biler er riktig priset, og hvilke bør vi holde oss unna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

20 mil er ganske langt og da er det vell bare Tesla som holder?

Greier oss sikkert med 10 mil og, visste ikke at 20 var unormalt langt, men det er maks av det man kunne ha bruk for en sjelden gang, men da bruker vi heller den andre bilen.

Lenke til kommentar

BMW i3 skal fungere godt, men da må man opp i 250 000,- totalt

250' er nok i øvre sjikt av det vi hadde tenkt (maks). 200' er nok der vi ønsker å ligge.

Leaf. Søstern har en. Meget fornøyd, men den klarer kun ca 16mil om sommeren og 12 om vinteren.

Plass til vogn i bagasjerommet uten å demontere noe (kommer selvfølgelig ann på modell).

Kan vel få den bittelitt brukt til rundt 170.000.

Lenke til kommentar

Hei!

Skal i hovedsak brukes av fruen til og fra jobb, ikke langturer (der har vi en Octavia2014 som gjør jobben)

Bagasjeplass: Mulig å trykke en barnevogn ned i (med litt demontering om nødvendig)

Rekkevidde: Sjeldent behov for mer enn 20 mil. Normale turer er tur-retur byen som blir rundt 8-9 mil.

Budsjett er ikke satt, men ser for oss å kjøpe en fornuftig priset bil som gir oss mest for pengene i de lavere prisklassene.

Om dere er prisbevist er det bare å stryke ut i3.

Leaf kommer snart i ny utgave med lovnader om 300km?

Ellers har brodern e-Golf, og han er superfornøyd med den. Og det er jeg og etter de gangene jeg har lånt den, så den kan anbefales. For rett over 300.000kr får dere alt av utstyr til den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg vurderer selv å kjøpe meg en Renault Zoe, har prøvekjørt en et par ganger, og den er ikke så gal å kjøre. Man sitter litt høyere enn i andre biler så man får litt bedre oversikt, har greit bagasjerom. Den har helt ok rekkevidde (130-150km). En annen fordel med denne er at det følger med hjemmelader i prisen. Starter på 200k.

Lenke til kommentar

Hei!

Om dere er prisbevist er det bare å stryke ut i3.

Leaf kommer snart i ny utgave med lovnader om 300km?

Ellers har brodern e-Golf, og han er superfornøyd med den. Og det er jeg og etter de gangene jeg har lånt den, så den kan anbefales. For rett over 300.000kr får dere alt av utstyr til den.

Det er kampanjer på i3 til 240 da. Den er spesiell dog. Har sett folk som har oppnådd 202 km rekkevidde med den, da er det ekstrem sparekjøring. i3 har litt mindre batteri men gjør opp for det på mindre strømforbruk. Tror det er rundt 18 kw som er tilgjengelig fra batteriet på i3. Også veldig kjapp aks på den, 7.4 til 100 er kjapt. Og ellers er bilen veldig innovativ og helt rustfritt blant annet. Husk Leaf begynner å dra på åra og mange sier den begynner å bli gammeldags.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...