sedsberg Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Har en de-lidda 3770K hvor jeg brukte Noctua NT-H1 både mellom kjerne og HS og mellom HS og kjøler. Problemet er at denne varer knapt en uke før temperaturene går i været igjen. Jeg vet ikke om den koker og skaper gass-bobler eller hva den gjør men legger jeg på ny så faller temperaturene med 10-15C igjen. Finnes det en termisk pasta som tåler høyere temperaturer? Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Kan det være at du legger pastaen på feil / for mye? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Jeg brukte CLU eller CLP http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=119462&WebSiteMapNodeID=1000001 Pass på å kapsle inne spenningsregulatorene ved siden av chippen siden CLU / CLP leder strøm (tror jeg da - det er jo metall). Jeg brukte Loctite 5399 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Det er ingen åpne kretser rundt kjernen på min, heldigvis. Jeg er ganske sikker på at jeg har mengden korrekt. Det er veldig lite søl rundt kjernen når jeg tar av og temperaturene (under stress-test) er veldig fine i noen dager før de skyter i været. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. august 2015 Forfatter Del Skrevet 16. august 2015 (endret) De var tom for CLP men jeg fikk tak i Arctic Silver 5 og noe som het Thermal Grizzly Hydronaut som skal klare helt opp til 350C. Usikker på hvilken jeg skal teste først. Edit: Max-temp under stresstest gikk ned fra 95C til 75C. Håper det holder seg slik. Den gamle pastaen (Noctua) så ut som den hadde skilt seg. Vann i midten ved kjerna og tørr og gummiaktig rundt kjerna. Endret 16. august 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. september 2015 Forfatter Del Skrevet 6. september 2015 At det er mulig! Tempen gikk opp igjen etter kort tid! Da jeg bytta pasta bytta jeg kjøler og i samme slengen siden viftefestene var knekt på den gamle, samt en av festeskruene var dårlige. Bytta til en Noctua-kjøler som selvfølgelig var omtrent like plan som en banan! Fikk en mistanke da temperaturforskjellen mellom de forskjellige kjernene var på ca. 25 grader. Bytta tilbake til Cooler Masteren (som jeg testa var plan først) og max temp ved den heftigste Prime95-torturen gikk ned fra 105 (throttling) til max 86C. (@4600MHz). Hva blir det neste? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 https://shop.ekwb.com/ek-supremacy-precisemount-add-on-naked-ivy Bare synd du ikke har loop :/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 Har tenkt tanken, men vanlig luftkjøler holder for meg. Så lenge den faktisk får kontakt med CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå