stiiianh Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Heisann:) Har de siste 2 dagene handlet inn mye diverse dimmere og lignende fordi vi har pusset opp gangen. Tenkte å gjøre det litt finere i gangen siden bryterne er fra 19 pil og bue;)! Jeg har 2 dimmere som går til 2 forskjellige seksjoner med 230v spotter i taket med bare 2 ledninger i rørene og disse er brun og blå. Og disse ønsker jeg å fjerne og hive inn en trådløs dimmer i og så blende av etterpå. Problemet er bare det at jeg forstår meg ikke på disse nexa mottakerne... Han hos Elektroimportøren trodde jeg hadde full peiling og jeg har fortalt han hva jeg har av system idag, vist bilder og forklart at jeg ønsker å få bort disse 2 dimmerne, blende av og styre disse trådløst med 2 kanals bryter/dimmer som skal passe i elko ramme. Det eneste problemet er at jeg fikk da med meg 2 mottakere som skal ha 2 ledninger inn og 2 ut igjen... Men det kan jeg jo ikke bruke... Og samtidig ser jeg jo nå at denne mottakeren ikke kan styre lyset hvis jeg har tilkoblet en dimmerbryter... DOH! Hva gjør jeg her folkens? Har kjøpt så mye greier de siste dagene at jeg blir helt sprø! Kan jeg bruke ECMR-250? De jeg hadde blitt fortalt at skulle virke var da wmr-252:( Og disse skal jo ha strøm inn og så skal de kobles videre til mekanisk bryter....... DOH! Kan man trikse disse til uten å koble de til en mekanisk bryter/spot dimmer? Håper noen kan hjelpe meg:)! Vurderer å bare returnere alt sammen:( Ser at WDR-1 Nexa Pro 433 er utgått, men de har den hos elektroimportøren fremdeles. Vil denne kunne fungere:)? Lenke til kommentar
AleksanderØ Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Ble litt svimmel av å prøve å sette meg inn i situasjonen, mulig det er pga. jeg ikke har spist i dag, eller så er det for det var ett salig kaos Foreslår at du legger ut de bildene du snakket om, slik at det er mulig å forstå hvordan det er i dag, evt. en skisse eller en god forklaring på hva du ønsker å få til, og en liste med hva du har fått av utstyr alternativt så bør du finne deg en kompis med god peiling på elektro dersom du føler deg usikker, lite kjipt om kåken brenner ned Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Ja, jeg har også litt problemer med å forstå hva som egentlig er problemet...? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Det er jo 2 ledninger inn og 2 ut til lampe, mekanisk bryter er det ikke inngang for på de jeg har fra nexa. Strøm inn på dimmerpille og ut til lampe, styres med nexa trådløs bryter.. Og wmr252 som du har kan brukes med og uten mekanisk bryter? Endret 12. august 2015 av Actibus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Men hvis han sier han ikke kan bruke det, så er det mulig han har et eldre el-system i huset. Da er det mulig han må ha moduler som kan settes i serie med lasten. Vet faktisk ikke om Nexa har slike... Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 JA du kan bruke ECMR-250 JA du kan også bruke wmr-252 (Er å foretrekke da den er mindre) NEI du trenger ikke å "koble dem videre til mekanisk bryter" Bare isoler de to ledningene som kommer ut av wmr-252 og la dem være u tilkoblet Så bare putt inn 2 wmr-252 og la strømmet til hver av spottene dine går "gjennom" en av dem. Husk at du må blinde igjen med ett hvitt lokk. (Du må ikke kle dem inn med panel eller tapet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå