Delvis Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Får en del blafringer på skjermen etter oppstart, og tenkte det sikkert må oppdatere driver elller noe på skjermkort.Så da går jeg inn på AMD og får fram mitt som heter: AMD Radeon HD 6550 D. Får opp et sånt Catalyst greie som blir foreslått å installere. Men etter at jeg har gjort det, forsvinner lyden og jeg får grønne skjermer på diverse video sider som NRK nett tv.Får beskjed at de er problem med lydenhet for den er brukt av et annet program, uten at der er noe annet program oppe som bruker det som jeg ser.Så jeg må bare gjennopprette fra før jeg installere den greia for å få lyd og sånt tilbake.Noen som kjenner problemet, eller er det noe annet jeg kunne prøvd? Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Når du oppgraderte til ny gpu driver. Tok du da å avinnstallerte den gamle driveren før du innstallerte den nye? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Er ikke sikker hva gpu driver er, men nei jeg avinnstallerte ikke noe først. Beklager hvis det var feil. Trodde den der greia fikset alt nøvendig sånt selv eller gav beskjed. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Det kan være flere årsaker til at dette ikke fungerte som det skulle : *Rusk og rask fra forrige driver. Det kan være lurt å være sikker på at forrige driver ble fjernet ordentlig , vanligvis har Amd dette innlagt i programvaren når du legger inn driveren , men kan være du må gjøre det manuelt med et eksternt program ( finnes flere gratis for nettopp dette ). *Etter man har lagt inn en ny driver er det alltids lurt med en restart av maskinen (slå den av og så på igjen via meny knappen ). Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Takk, skal forsøke.Men du kan ikke avinnstallere med å gå inn sånn her, og klikke den "avinnstaller" nederst der? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Takk, skal forsøke. Men du kan ikke avinnstallere med å gå inn sånn her, og klikke den "avinnstaller" nederst der? ains.jpg Helst ikke. Ta det via kontrollpanel , programmer og funksjoner.. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Gjorde det, avinstallerte det gamle og installerte på nytt og restart. Men det er akkurat samme, ingen lyd og grønne skjermer på web tv.Får samme melding, sånn man ser her når jeg tester lyd. Det hadde flyttet seg ned til høytalere så jeg flyttet den opp igjen til HDMI øverst. Men ingenting av dem virker Update:Fant ingenting annet å gjøre, enn å gjenopprette. Eneste måten å få lyd tilbake på.Merkelige greier. Men da har jeg de samme blafringene på skjermen igjen. Den blir svart et par ganger også før det gir seg.Er det mulig å prøve en annen driver? Husker jeg fikk tips om det på en annen maskin en gang der jeg hadde et lignende problem. Endret 6. august 2015 av Delvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå