Gå til innhold

Reise med tog og fly i Norge uten legitimasjon

Anbefalte innlegg

Skal organisere og bestille en reise med nsb og sas for et lite reisefølge. I den forbindelse oppdaget jeg at en av deltakerne ikke har gyldig legitimasjon, og har overhodet ikke tenkt å skaffe seg det.

Jeg har ikke tenkt spesielt mye over det, men kan ikke huske å ha blitt spurt om legitimasjon for ta fly i Norge.

Hva med nsb? I følge nettsidene står det at det trengs legitimasjon sammen med pdf billett.

Kan dette bli et problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal organisere og bestille en reise med nsb og sas for et lite reisefølge. I den forbindelse oppdaget jeg at en av deltakerne ikke har gyldig legitimasjon, og har overhodet ikke tenkt å skaffe seg det.

Hva med nsb? I følge nettsidene står det at det trengs legitimasjon sammen med pdf billett.

Kan dette bli et problem?

Kan du ikke bare overlate til vedkommende å ordne sine egne billetter?

Lenke til kommentar

https://www.norwegian.no/kundeservice/reiseinformasjon/identifikasjonspapirer/

Ser ut som eksempelvis Norwegian ønsker å vite hvem som er ombord i flyet. Hvis man vil være en del av samfunnet må man følge visse regler. Å nekte å ha papirer virker litt sært, no?

Han har div legitimasjon inkludert pass, men gått ut på dato for mange år siden.

Jeg syns selv det er et unødvendig problem å måtte ta stilling til. Men forstår han på en måte, da det kun er hos banken han kunne hatt bruk for det. Men han har brukt samme bank i flere tiår og alle der kjenner han.  

Lenke til kommentar

Er du sikker på at vedkommende har lovlig opphold i Norge? Siden vedkommende verken har bank kort eller pass.

Isåfall har jeg aldri blitt sjekket på fly (innenriks) eller NSB for legitimasjon. 

Det er ihvertfall helt sikkert at han har lovlig opphold i Norge.

Får satse på at det går bra da. Så får han selv ta ansvar for reise videre/hjem med buss hvis han mot formodning skulle bli nektet å reise. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...