Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte dekk på felg

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har noen slitte piggdekk liggende i kjelleren. De skal byttes ut nå, men vil da helst ikke bytte felg (de er gode nok for meg). Jeg tenker da å kjøpe piggdekk hos forhandler, og at de da tar seg av jobben å ta av det gamle dekket fra felgen og sette på de nye. Noen som har erfart noe lignende? Som kan gi meg noen tips om hva slags forhandler jeg bør gå til? Og hva er da eventuell prisen på dette? Helst pris pr. dekk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får til merkevareforhandler, så blir det dyrt. Gå til en dekkforhandler, så får du som regel pris alternativer (alt etter kvalitet). Rundt 1000-lappen for pigg høres ikke feil ut. Ta gjerne telefon/turen innom flere for best pris. 

Lenke til kommentar

http://www.dekkonline.com/Piggdekk.html

Bra side for å handle dekk, har brukt den selv flere ganger.

Må være litt forsiktig med å bestille dekk på nett hvis man ikke har så god peiling. Kan fort sitte med feil dimensjon/dårlig kvalitet. Samt det er mange dekk forhandlere som tar seg godt betalt for å bytte "internett dekk"

Kan være enig i at det er kjekt å ha noen å spørre om man er helt rådvill, men dimensjonen får man lett fra de gamle dekkene vel?

Kvaliteten er vel bare å kjøpe kjente "merkevarer", eventuelt bruke dekktester og finne de dekkene. Går man for det billigste dekket man finner med pigg så gjelder regelen like mye her som alt annet som koster penger: Kvalitet er aldri billigst.

Lenke til kommentar

jeg bruker vianor.no

de er ikke de billigste, men veldig behagelig å bruke..

velg dekk, timebestilling og betal.  lever så  hjulene (eller bilen) til vianor når tiden er der..

edit:

sjekk at lastkode og hastighetskode ikke er mindre enn det som står i vognkort.

Endret av joka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...