Gå til innhold

Steam i Linux

power

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har klart å spille Counter-Strike v1.6 i Linux med steam? Jeg hadde tenkt jeg skulle prøve nå. Hvis jeg får det til skal jeg si i fra..

Hehe, ok2k :) Broren min vil installere CS i Linux hjemme. Men jeg tror ærlig talt ikke han klarer det.. Problem #1: finne HalfLife cden.. Siden den er her med meg i Oxford er det kanskje litt vanskelig ;)

Velvel, selv så har jeg Quake III Gold for mine drepe-behov.

Lenke til kommentar

CS 1.5 Funker som bare det det.. Kunne hatt noe høyre FPS men.. Man skal ikke skylde på wine her.. nei.. Man skal skylde på sure VALVE som bare lager windows clienter..

Og nå har de laget Steam og Halflife2 for å skikkelig sørge for at linux brukere et utelukket.. Synn, men sant

Lenke til kommentar
Og nå har de laget Steam og Halflife2 for å skikkelig sørge for at linux brukere et utelukket.. Synn, men sant

Valve har nok ikke med vilje laget steam for å irritere oss linux-brukere. Valve har faktisk hjulpet transgaming med å få cs til å funke bedre. Dette var riktignok før cs 1.6.

Jeg har selv ikke prøvd å sette opp steam i linux, men skal har hørt at det skal gå ann, dog er det en ganske omfattende prosess som blant annet innebærer å innstalere internet explorer!

Lenke til kommentar

Kildekoden skulle visst være gratis, via CVS.

En ting som jeg hater med winex folka er at de nektet å la Gentoo folka ha en egen utgave av WineX i portage, de trua med å ikke legge ut source via cvs lenger..

De folka kan brenne hardt å lenge..

Og jeg skal vedde for at Valve har fått litt ekstra penger i kassa for å ikke lage Linux Steam Client, og bruke DirectX i HalfLife2

Lenke til kommentar

Vel, nå er det fremgang.

Nå har jeg laget konto og slikt. Men steam klikka når det skulle kjøre seg selv. Jeg måtte installere Internet Explorer.. Jeg har klart å installere det, men ikke få det til å funke.. Men det virker som Steam ikke brydde seg, kommer med mere info når jeg får kjørt CS 1.6

Her er meldinga Steam.exe printer:

steam_err.jpg

Endret av power
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...