Jan Høydal Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Husket og glemt Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Skummelt bilde og motiv. Liker stemningen du har skapt her. Den litt røffe etterbehandlingen forsterker også stemningen!! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Skummelt bilde og motiv. Liker stemningen du har skapt her. Den litt røffe etterbehandlingen forsterker også stemningen!! Hilsen Tove Ja, håpet det ble litt småspooky Når du nevner røff etterbehandling, så føles det litt artig å hamre løs på et relativt høyoppløst utgangspunkt og sette det stilmessig tilbake i tid mvh Jan Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Klarte ikke og berge denne lille skjøre skapningen....ligger der urørlig, mens jeg ser på at livet er ebbet ut. Jeg tenker på hvordan dette kunne gå til, denne som ikke hadde gjort noen fortred. Uskyldig fra første dag, kunne han ikke ha fått noen flere? Teknisk godt gjennomført, og som du ser, inviterer til tenkning. S/hv med grov tekstur, kler motivet og tankene mine i hvert fall. Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Ja, nå rusket du skikkelig oss Jan. Det såpestykket der frister ikke. Refleksjoner ja - hvorfor havnet den der? Full klaff her både når det gjelder et fotos orginaltet og en redigering som forsterker dramatikken. Hilsen Olav Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Hmmm... Et bilde man ikke bare kan si jaja til... Sorthvittkontrasten gjør "budskapet" ennå sterkere. Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Klarte ikke og berge denne lille skjøre skapningen....ligger der urørlig, mens jeg ser på at livet er ebbet ut. Jeg tenker på hvordan dette kunne gå til, denne som ikke hadde gjort noen fortred. Uskyldig fra første dag, kunne han ikke ha fått noen flere? Teknisk godt gjennomført, og som du ser, inviterer til tenkning. S/hv med grov tekstur, kler motivet og tankene mine i hvert fall. Takker Pentaxen, når man går omkring i et tomt og forfallent sanatorium og ser dette stykket av livets skjørhet liggende foran seg, så blir man både ydmyk og undrende. Først av alt - hvordan i all verden gikk dette til? Hvorfor endet den sine dager i en såpass surrealistisk kontekst. Så begynner man å reflektere over hvor lite betydningsfullt et slikt liv kan være og lager meg en analogi over dette med å dø ensomt uten ettermæle. Til og med armaturet på vasken har større historisk verdi og ettermæle... et standard armatur som alle kjenner til (alle har vel hatt en slik). Så det er ikke bare du som tenker dypt Takker for tilbakemelding av det vanlige gode slaget mvh Jan Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Ja, nå rusket du skikkelig oss Jan. Det såpestykket der frister ikke. Refleksjoner ja - hvorfor havnet den der? Full klaff her både når det gjelder et fotos orginaltet og en redigering som forsterker dramatikken. Hilsen Olav Takker Olav, som du ser av svaret til Pentaxen, så ser du hva jeg tenkte da jeg så dette lille stykket av livets brutalitet foran meg. Det måtte jo bare fortelles videre - slik ble bildet til mvh Jan Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Hmmm... Et bilde man ikke bare kan si jaja til... Sorthvittkontrasten gjør "budskapet" ennå sterkere. Takker Gro, jeg setter pris på at du sier dette. Synes selv at bildet ble sterkt selv om det dreide seg om en fugl i dette tilfellet - men en analogi til mennesket ligger nær. mvh Jan Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Så det er ikke bare du som tenker dypt mvh Jan Puh, trodde jeg var alene om å gå i dybden med tankene... Føler nok det blir både dype og høytflyvende tanker innimellom, men det er nå det som rører seg her i gården:-) Synes de siste dagers bilder fra din side har vært utfordrende, men veldig interessant og gøy denne leken med tanker om bilder. Ekstra bonus når tankene til fotografen og betrakteren krysser hverandre:-) Inspirerende Jan og flott at du kommer med slike bilder. Flott at noen går litt utenom alfarvei, noe som gjør forumet mer fargerikt. Selv om det går mye i s/hv, utenom Kneppen, som er en fargerik i seg selv og i bilder. (i positiv forstand:-) Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Så det er ikke bare du som tenker dypt mvhJan Puh, trodde jeg var alene om å gå i dybden med tankene... Føler nok det blir både dype og høytflyvende tanker innimellom, men det er nå det som rører seg her i gården:-) Synes de siste dagers bilder fra din side har vært utfordrende, men veldig interessant og gøy denne leken med tanker om bilder. Ekstra bonus når tankene til fotografen og betrakteren krysser hverandre:-)Inspirerende Jan og flott at du kommer med slike bilder. Flott at noen går litt utenom alfarvei, noe som gjør forumet mer fargerikt. Selv om det går mye i s/hv, utenom Kneppen, som er en fargerik i seg selv og i bilder. (i positiv forstand:-)Takker, det blir i mitt hode helt naturlig å presentere dette i sort/hvitt da det er det enkle og geniale fargerommet som forsterker budskapet best i mange tilfeller. Jeg trives godt i dette rommet og føler meg godt hjemme der Har faktisk en liten hang up på at jeg føler at jeg ikke klarer å utrykke meg godt nok i farger.mvhJan Endret 5. august 2015 av Jan Høydal Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Jo slikt skal også fram. Gjorde seg i svarthvit dette. Fikk meg til å tenke på Øyvind Antonsen fra Gjesåsen oppi Åsnes i Solør som har fotografert mye kadaver i skogen, griseslaktinga osv. Fant en side her: http://antonsenfoto.blogspot.no/ Kjenner'n fr Solør fotoklubb som jeg er medlem av fortsatt, men har gitt beskjed om å bli strøket fra neste år da jeg ikke får med meg rullestolen helt til Flisa. Blir for langt med 5 mil for egen maskin fra Elverum eller Kongsvinger. Roar Lenke til kommentar
IngvaldNordland Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 En scene som vanligvis ikke provoserer, Men når elementet/fuglen er knyttet opp som her så tar det sansene på en helt annen måte. Ja, det gjør definitivt et annet inntrykk. mvh Ingvald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg