Gå til innhold

Er det dumt å bygge ny spillmaskin uten Skylake nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker å kjøpe og sette sammen ny spill-PC til 12-13k nå.

Jeg har sett det ikke er all verdens ytelsesforbedringer, men kanskje mer framtidsrettet med ny teknologi som gjør at det er verdt ventetiden og de ekstra kronene?

Kommer ann på kordan du ser for deg oppgradering/ny PC om noen år igjen. Dersom du tenker å gjøre en oppgradering av prosessor og grafikkort om 2-3-4 år, så bør du kanskje kjøpe Skylake.

Dersom du ikkje oppgraderer, men kjøper ny PC om noen år igjen, så er det ikkje noe stort poeng.

Lenke til kommentar

Ser ikke vitsen med å sitte å vente på alt. 

Kjøp heller en ny pc siden.

Hva sitter man på i dag ? kabinettet og psuen fra 2010? 

Fremtidsrettet er BS i hardware-sammenheng, men man behøver ikke kjøpe en modell butikken har 1 av på lager som er på veg ut. 

Skylake med ddr4 får man skaffet seg dette året. 

Eller man kan spare noen kroner på å gå for 1150socket, som ikke er på veg ut nå, men vil bli den nye 1155 straks. 

Den eneste haken med "utgående hardware" er at man ofte må på finn.no for å skaffe nye deler , selv i reklamasjonstiden.

Lenke til kommentar

Lag en liste over spill som du har lyst til spille. Kjøp ny pc om 3 år. Spill alt på maks innstillinger.

Er dette noe du selv gjør? Hvis ja, hvilke spill spiller du nå og hvilken maskinvare har du?

Jeg synes det blir urimelig å vente til 2018 før man kan spille The Witcher 3.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg faktisk veldig usikker her. Så folk her ville valgt X99+5820K foran Z170+6700K til gaming?

Vil DDR4 gi noen nevneverdig ytelsesforbedring i spill?

Skal sies at jeg ikke har noen stasjonær PC fra før. Faktisk min første spill-PC på over 10 år. Tenker å kjøpe en OK maskin nå også oppgradere GPU etter 2-3 år.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg faktisk veldig usikker her. Så folk her ville valgt X99+5820K foran Z170+6700K til gaming?

Vil DDR4 gi noen nevneverdig ytelsesforbedring i spill?

Skal sies at jeg ikke har noen stasjonær PC fra før. Faktisk min første spill-PC på over 10 år. Tenker å kjøpe en OK maskin nå også oppgradere GPU etter 2-3 år.

I Anandtechs anmeldelse av Skylake har de sammenlignet DD3L og DDR4 på Skylake:

http://anandtech.com/show/9483/intel-skylake-review-6700k-6600k-ddr4-ddr3-ipc-6th-generation/8

Jevnt over er det minimal forskjell mellom DD3L og DDR4, med de klokkehastighetene Anandtech bruker. Unntaket er ved bruk av integrert skjermkort, men det er uansett uaktuelt i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Tenker å gå for noe sånt med tanke på budsjettet: 

Fractal Design Define S Black Window

Intel Core i7-4790

HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB

MSI LGA1150 Z97S

Corsair CX750M

GeForce GTX 970 4 GB

Windows 10

Samsung 850 EVO 500 GB

Hva tenker dere? Blir nok så jeg bestiller i kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...