Gjest medlem-345354 Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Molo and Fisherman @ Sunrise Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Ser at det er lite kommentarer på dette flotte bildet - synd egentlig, for det inneholder mange veldig gode elementer sett fra mitt ståsted.Nå er jo jeg selv ganske grenseløs i å utnytte de mulighetene som finnes i digital prosessering, og vet ikke om du er tilhenger av det Men for meg ser det ut som om dette er et lite bearbeidet bilde. Kanske pumpe opp fargedynamikken/kontrast og beskåret det under moloen og bare fokusert på det minimalistiske i steinformasjonen (krysset)?mvhJan Endret 6. august 2015 av Jan Høydal Lenke til kommentar
Gjest medlem-345354 Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Hei Jan, Takk for din kommentar. Innledningsvis og helt uavhengig av mitt bilde; det er sikkert mange bilder, både på dette nettstedet og andre, som ikke får den oppmerksomheten og de kommentarene de fortjener. Men sånn er det. Når det gjelder bearbeiding og prosessering, så sikter du vel til både fargene og utsnittet. Bildet er satt sammen av 3 eksponeringer som ble tatt en 15-20 minutter før solen tittet over horisonten. Jeg kunne sikkert laget en mer dramatisk komposisjon (farge- og kontrast), men ønsket et noe "dusere" morgen uttrykk. På noen av mine andre bilder har jeg tatt fargene mye mer ut, spesielt de jeg har tatt på kvelden. Når det gjelder utsnitt, så tror jeg du har et godt poeng. Redigerer på en stor skjerm, men ser at på mindre skjermer (mobil, nettbrett), så kan det se ut som jeg har tygget over litt for mye. Fiskeren er da ikke så lett å se. Jeg jobber med noen S/H versjoner av nettopp steinformasjonen. mvh, Yngve Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Trodde du kanskje hadde tatt bildet fordi du fant forbokstaven din her. Flott lys, farger og stemning. Her er jeg inne på å kutte alt fra 2-3 til 5-6 cm oppe. Scroll sakte oppover mens du følger hva som skjer med bildet underveis. Du har opptil flere versjoner mellom de ytterpunktene jeg nevner her. I tillegg ser jeg Jan også hadde forslag. Jeg er en smule steingal så kan bli spennende å se hva du finner på med steinene. Roar Lenke til kommentar
Gjest medlem-345354 Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 He-he, ja det var nok hovedgrunnen Roar. Du er gal etter stein, som du sikkert har skjønt så digger jeg fargespekteret ifm soloppgang og -nedgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg