Ragnar Skj Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Forhistorisk selvanvisende skyteskive Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Kunne vært artig å prøvd skiva med hagle på 40 meters avstand for se hva anvisningen ble da? Men det måtte bli noen andre enn meg for høyreskuldra mi tåler nok ikke rekylen nå. Var litt inne på leirdueskyting fra rullestol ei stønn, men ga det opp etter hvert da jeg skjønte det ikke ville gå og leverte tilbake både lisensen på våpenet og selve våpenet til destruksjon. Hadde den etter far min som også hadde vært skytter en periode i motsetning til meg som heller burde hatt tittel jeger bom bom. Fint komponert. Hvorvidt det skulle vært luft mellom taket på skiva og bjørka eller om det likevel er bedre slik som dette blir forværende et åpent spørsmål som ikke er så viktig. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Kunne vært artig å prøvd skiva med hagle på 40 meters avstand for se hva anvisningen ble da? Men det måtte bli noen andre enn meg for høyreskuldra mi tåler nok ikke rekylen nå. Var litt inne på leirdueskyting fra rullestol ei stønn, men ga det opp etter hvert da jeg skjønte det ikke ville gå og leverte tilbake både lisensen på våpenet og selve våpenet til destruksjon. Hadde den etter far min som også hadde vært skytter en periode i motsetning til meg som heller burde hatt tittel jeger bom bom. Fint komponert. Hvorvidt det skulle vært luft mellom taket på skiva og bjørka eller om det likevel er bedre slik som dette blir forværende et åpent spørsmål som ikke er så viktig. Roar Med hagle på 40 meters avstand ?. Nei det ville ikke bli noen anvisning av det, bare noen små merker spredd over hele skiva. Steinkasting forbudt står det på ei treplanke på skiva der, bruk av hagle står det derimot ingen ting om. (men selvfølgelig forbudt) Skyting er for øvrig en fin sportsgren, der alle kan delta, enten du er 13 år eller over 80. Du trener opp konsentrasjon og mental styrke, og er dessuten morsomt. Kunne selvfølgelig fortsatt deltatt, men har forlengst gitt meg nå, selv om jeg følger med og er litt involvert på annen måte. Dette er kanskje litt sært bilde, men det vil sikkert komme flere av slike fra meg. Det viktigste med dette bildet er å vise en raritet, og regner ikke med at så mange vil kommentere bildet, i allfall ikke på grunn av kvalitet. Skj Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 På avstand så det først ut som ett leskur En interessant følgetekst. Det kunne vært artig og sett denne spesielle skyteskiva med detaljer på litt nærmere hold også. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 På avstand så det først ut som ett leskur En interessant følgetekst. Det kunne vært artig og sett denne spesielle skyteskiva med detaljer på litt nærmere hold også. Mvh. Rolf Hei Rolf, har lastet opp en V2 hvor du ser mer detaljer av skiva. Redd for at det ikke sier så mye mer, men her er den. Takk for kommentaren i alle fall ! Skj Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Artig selvanviser dette , ikke som i dag med en mye mindre sort felt i midten. Her er hele blinken sort. Denne gamle selvanviseren viser at oppfinnsomhet ikke er noe nytt. Mvh Alec Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 6. august 2015 Forfatter Del Skrevet 6. august 2015 Artig selvanviser dette , ikke som i dag med en mye mindre sort felt i midten. Her er hele blinken sort. Denne gamle selvanviseren viser at oppfinnsomhet ikke er noe nytt. Mvh Alec På en måte var de langt fremme, selv om suksessen uteble i første omgang. Takk for din kommentar. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg