Gå til innhold

Gaming PC - mellom 12-14k

Anbefalte innlegg

Bygge den selv, hovedsakelig Gaming og livestreaming når jeg spiller.

Har kun behov for datamaskinen jeg har alt annet. Trenger ikke Windows.

Spent å se hva dere anbefaler, har noen deler i tankene men ønsker å se hva folk her tror først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, men når jeg skriver jeg skal bygge den selv ønsker jeg delene ikke ferdigbygd :)

I med jeg skal streame er 970 et minimum tenker jeg og i7-4790k og 16 gig minne og 2x 256gig ssd. Alt dette burde være innenfor rammene.

Lenke til kommentar

Av det lille jeg har lest så vil Skylake være noen prosent bedre enn Haswell. Prisen vil nok bli rimelig lik - dette er bare den nye generasjonen - så om man kjøper 4790K i dag eller 6700K "i morgen" burde ikke være store prisforskjellen. Vent til alle nettbutikkene har den inne - Multicom sin pris ser latterlig høy ut. Ved å ta Skylake skal du ha DDR4. Det er dyrere, men det er DDR4 som vil bli standard minne fra og med nå (DDR3 fases ut). DDR4 har høyere båndbredde og det er positivt.

Noe negativt er at utvalg i HK gjerne er litt labert i begynnelsen.

Jeg ville nok tatt Skylake skulle jeg hatt ny maskin nå snart - men det vil ikke være noe gigantisk forskjell mellom Haswell og Skylake. Mange folk sitter ennå med 2. og 3. generasjon i5/i7 (Sandy/Ivy) prosessorer og det fungerer fjell ennå det også.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Du er ikke redd for barnesykdommer med noe nytt? - bare litt dårlig erfaring med noen hovedkort når jeg har kjøpt helt nytt. Du tror ikke det blir noe problem hvis jeg venter? Når blir den lansert skylake?

Lenke til kommentar

Vent til alle nettbutikkene har den inne - Multicom sin pris ser latterlig høy ut. Ved å ta Skylake skal du ha DDR4. Det er dyrere, men det er DDR4 som vil bli standard minne fra og med nå (DDR3 fases ut). DDR4 har høyere båndbredde og det er positivt.

http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i7/Intel-Core%20i7-6700K.html

The number of controllers: 1

Memory channels: 2

Supported memory: DDR3L-1333, DDR3L-1600, DDR4-1866, DDR4-2133

DIMMs per channel: 2

Så vet ikke hvordan produsentene tenker seg, at enkelte billig hovedkort med LGA 1151 får DDR3L ram?

Eller er det i så fall ITX med sodimm ram?

Lenke til kommentar

Når blir den lansert skylake?

Launch dates are expected between August 2015 and January 2016, the schedule reveals

Read more: http://www.itpro.co.uk/desktop-hardware/24658/intels-skylake-14nm-processor-release-dates-revealed#ixzz3hvrg1oyO

Ser nå flere og flere blir lagt ut med pris nå faktisk. Finner endel også på prisjakt nå. 

Hvis du sjekker igjen hvilken pc ville du bygd da? - Ser MSI og Asrock har gode priser på hovedkort.

Hører fra deg og på forhånd takk for hjelpa :)

-spot

Endret av spot_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...