Fotoskrulla Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Sånn går det Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Ser dere forresten at huset ser på dere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Flotte bilder av disse forfalne bygningene . Det må ha vært en meget vakker by en gang , det er hjerteskjærende å se hva forfallet har gjort med den. Mvh Alec Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Flotte bilder av disse forfalne bygningene . Det må ha vært en meget vakker by en gang , det er hjerteskjærende å se hva forfallet har gjort med den. Mvh Alec Ja det er trist å se. Men det blir fine fotomotiver da... Det er hyggelig du titter innom Alec! Lenke til kommentar
okjo Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Nokså omfattende restaureringsobejekt dette...og de er det mange av der, har vært der 2 ganger..og sett forfallet. Flott dokumentert Ser ansiktet/blikket Mvh Oddmund 1 Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Huffda, håper ikke dere bodde slik på turen.... Triste greier når en ser staselige bygg forfalle på denne måten. Alle 3 versjonene er med på og dokumentere forfallet på en bra måte. Likte fargeversjonene på disse. Ang. Statens ansvar, så kommer det vel også an på forutsetningene til staten.....landet har hatt blokkader i ganske så mange år. At de høye herrer i de forskjellige land krangler som småunger, går dessverre ut over menigmann. Om de er røde, blå eller brune for den del, spiller egentlig ikke noen rolle. Politikere og statsmenn gjør som regel det som gagner sin egen posisjon. Hadde egentlig vært interessant og se hvordan Cuba hadde vært uten blokkader.... PS. Men av alle ting, så har faktisk Cuba et godt helse og skolevesen, midt i all elendigheten. Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Ja, det skulle ikke forundre meg om det bor noen der i et brukbart hjørne. De slipper jo å tenke på å holde kulda ute og det er jo åpent og luftig når det er varmt.. Jeg vet jo ikke hvor høyt dette bygget er men om mulig har det kanskje vært fint å fått med hele nederste del. Kunne da ha beskjært rusk og rask som blir med på sidene. Igjen - Cuba/Havana er godtebutikk for fotointeresserte. Hilsen Olav 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Huffda, håper ikke dere bodde slik på turen.... Triste greier når en ser staselige bygg forfalle på denne måten. Alle 3 versjonene er med på og dokumentere forfallet på en bra måte. Likte fargeversjonene på disse. Ang. Statens ansvar, så kommer det vel også an på forutsetningene til staten.....landet har hatt blokkader i ganske så mange år. At de høye herrer i de forskjellige land krangler som småunger, går dessverre ut over menigmann. Om de er røde, blå eller brune for den del, spiller egentlig ikke noen rolle. Politikere og statsmenn gjør som regel det som gagner sin egen posisjon. Hadde egentlig vært interessant og se hvordan Cuba hadde vært uten blokkader.... PS. Men av alle ting, så har faktisk Cuba et godt helse og skolevesen, midt i all elendigheten. Hei Pål! I Havana bodde vi på Hotel Inglaterra, Cubas eldste hotell (1875), og faktisk et nasjonalmonument Rart å ligge på senga der og tenke på alle som har vært innom hotellet, og alt som sikkert har skjedd der. Kanskje lager jeg en liten bildeserie fra det..hmm..må tenkes litt på. Cuba har vel hatt en del hjelp fra Russland og Kina, men tror det har blitt dårligere med det, og det gjenspeiler seg nok dessverre litt i skolevesenet nå, det er ikke så bra som det engang var faktisk. Du skulle sett de jævlige russiske blokkene som lå i utkanten av byen, det var som å se en forstad i Russland, så trist som bare det. Og du har helt rett, statsmenn gjør det som gagner dem selv best, uansett, sånn er det bare. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Nokså omfattende restaureringsobejekt dette...og de er det mange av der, har vært der 2 ganger..og sett forfallet. Flott dokumentert Ser ansiktet/blikket Mvh Oddmund Det skal bli spennende og se hva de gjør med bygningene, om de restaurerer eller om de bare river dem og bygger nytt. En del er det vel ikke mulig å redde i det hele tatt. Så en del nye bygninger også. Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 En interessant og fin billedserie dette fra Havanna som i sin tid, nærmere bestemt ble grunnlagt av spanjolene i 1515 på et helt annet sted. Bare 4 år senere ble byen flyttet til det nåværende sted på grunn av bedre havneforhold og at byen var lettere å forsvare. Arkitekturen i Havanna er typisk Spansk. Mvh Torbjørn 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Ja, det skulle ikke forundre meg om det bor noen der i et brukbart hjørne. De slipper jo å tenke på å holde kulda ute og det er jo åpent og luftig når det er varmt.. Jeg vet jo ikke hvor høyt dette bygget er men om mulig har det kanskje vært fint å fått med hele nederste del. Kunne da ha beskjært rusk og rask som blir med på sidene. Igjen - Cuba/Havana er godtebutikk for fotointeresserte. Hilsen Olav Og ikke minst så har de en fantastisk flott utsikt! Tror dette lå ned mot promenaden, så da har de havutsikt. Jeg husker ikke hvorfor jeg ikke tok med nederste del av bygningen, det kan ha en årsak, men det kan også være helt tilfeldig. Jeg kosa meg og tok bilder ja, men hadde litt lite alenetid....blir litt stress når gubben langer av gårde og er et fullstendig rotehue sånn stedsmessig..må passes på.. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 En interessant og fin billedserie dette fra Havanna som i sin tid, nærmere bestemt ble grunnlagt av spanjolene i 1515 på et helt annet sted. Bare 4 år senere ble byen flyttet til det nåværende sted på grunn av bedre havneforhold og at byen var lettere å forsvare. Arkitekturen i Havanna er typisk Spansk. Mvh Torbjørn Hei Torbjørn, og takk for utfyllende og fin kommentar! Det er veldig spansk det hele ja...også språket..så jeg var helt "lost".. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Nesten som å se ruiner av bygninger fra år 0 eller der omkring. God dokumentasjon Helene. Vennlig hilsen Ragnar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Nesten som å se ruiner av bygninger fra år 0 eller der omkring. God dokumentasjon Helene. Vennlig hilsen Ragnar Irriterende at de ikke har tatt vare på dette, med vedlikehold så ville dette nok vært flotte praktbygninger i dag. Takk så mye for kommentar i dag også Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Nydelig bilde. Liker det brune mot det blå! Kunne kanskje kutta litt på høyre side for å få bort bygningen ved siden av som er av nyere dato.. Hilsen Tove 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Litt av et kråkeslott selv om det kanskje ikke tilfredsstiller den stilen som går under den betegnelsen her i Oslo. Kunne faktisk ha tenkt meg en opprettet versjon 1 med kutt rett under balkongene også. Men her kommer det nok ikke da grensa går ved trippel. Roar 1 Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Interessante dok bilder. Synd med forfallet for de som bor der, men for oss fotografer blir det jo ofte spennende motiver av slikt Mvh. Rolf 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Nydelig bilde. Liker det brune mot det blå! Kunne kanskje kutta litt på høyre side for å få bort bygningen ved siden av som er av nyere dato.. Hilsen Tove Litt av et kråkeslott selv om det kanskje ikke tilfredsstiller den stilen som går under den betegnelsen her i Oslo. Kunne faktisk ha tenkt meg en opprettet versjon 1 med kutt rett under balkongene også. Men her kommer det nok ikke da grensa går ved trippel. Roar Interessante dok bilder. Synd med forfallet for de som bor der, men for oss fotografer blir det jo ofte spennende motiver av slikt Mvh. Rolf Hei folkens! Jeg får svare dere samla, holder på å lage jordbærsyltetøy...rørt...nam.... Tusen takk for fine tilbakemeldinger skulle nok holdt av en plass for evt. justeringer....må prøve å begrense meg litt... Ruiner er fine fotoobjekt, det er sant, men det er nok ikk så gøy å bo i kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 ett herlig motiv og det er vel også ett symbol på kommunismens fall. Men at det en gang har vært ett praktfult bygg er det vel ingen tvil om. flotte bilder alle tre 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 6. august 2015 Forfatter Del Skrevet 6. august 2015 ett herlig motiv og det er vel også ett symbol på kommunismens fall. Men at det en gang har vært ett praktfult bygg er det vel ingen tvil om. flotte bilder alle tre ett herlig motiv og det er vel også ett symbol på kommunismens fall. Men at det en gang har vært ett praktfult bygg er det vel ingen tvil om. flotte bilder alle tre Takk så mye for herlig kommentar Knut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg