shahin Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hei, Ta en titt på http://strattman.com/images/lg3.jpg Jeg mener den ville gjort seg bra i et slikt kabinett: http://www.wjasp.com.tw/upload/a0000010/en..._US/prd_384.jpg Hvor får jeg kjøpt den Lumiglass saken i Norge? (skal ikke ha det nå, men til min neste pc) [ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-02-24 04:41 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Arngren har den. Men den er DYYYR! Lenke til kommentar
daho Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Den er jo stor, den blir sikkert populær på lan , 12" = 30,48cm Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Ok, glose: **** i helvette! Katta e ute av sekken! Men husk nå at jeg kom på bruk av luminglas før deg :razz: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...c=9051&forum=15 Og ja, det blir heftig case mod! Bare så synd at nå skal vel alle ha det? Ps, du for den i 3 forskjelige farger, og både som 12" og 20" +++ http://strattman.com/gallery.html [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-02-24 03:28 ] Lenke til kommentar
shahin Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Har tenkt på å bygge inn en slik i kabinettet, siden jeg så en slik på Pentagon (sjappa) i Oslo for leeeenge siden :razz: Det vil koste ca. 4000-5500kr for et Lian Li og en slik sak regner jeg med. Lian Li kjøper jeg nok i utlandet, siden det blir billigere, til og med med fortolling og masse porto. Jeg sjekker nå mulighetene til å skaffe kabinett og lysgreia for rundt 3000kr totalt. Det er masse penger, men så har man et kabinett for minst 5 år (det sa jeg om minse siste 5 kabinetter, hehe). Jeg hadde tenkt å bygge det inn i et sort Lian Li, men det vil jo også se fett ut i et alu kabinett. Problemet blir at det blir veldig ugly med sorte/hvite drives i et alu kabinett. Skal uansett bare ha en sort dvd-rom og en sort plextor cdr (bruker ikke diskettstasjoner på pc'er jeg bygger). Uansett ender jeg nok opp med sort kabinett pga. nylig innkjøpte sorte lcd skjermer. Problemet er at når en/to/ti personer lager noe slikt, skal 5000 folk komme etter. Det er jo positivt mener jeg, det blir større utfordring, siden alle vil mekke det best osv. Kanskje kommer det kabinetter med innebygde effekter som dette om noen år :wink: Regner med å starte mitt prosjekt rundt sommeren. Holder ennå på å mekke min nåværende case i tre (som blir "pensjonert" til divx maskin i stua med et par 160gb'er når jeg bygger ny pc til sommeren, dette siden kabinettet er fullstendig støydempet og umulig å høre på 1,5m avstand) Lenke til kommentar
shahin Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: On 2002-02-23 14:23, daho skrev:Den er jo stor, den blir sikkert populær på lan , 12" = 30,48cm Jeg tror det blir bedre effekt hvis man har en som ikke dekker hele kabinettsiden. Det blir penere synes jeg. Blir som å stappe 22" felger på en liten bil, finnes en grense for hvor stort som er pent. Den store vil muligens se bra ut på et fulltower. PS: Når jeg snakker om store/lille osv. er det siden disse fåes kjøpt i mange forskjellige størrelser (og ikke siden den butikken eller Arngren selger forskjellige størrelser) Lenke til kommentar
shahin Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: On 2002-02-24 03:17, Arctic skrev:Bare så synd at nå skal vel alle ha det? Jeg tviler på at alle vil bruke 5000kr for en case. Veldig mange velger heller dual cpu og dual cpu hoverkort f.eks. om de har 5000kr å brenne av :smile: Hmm, tenk deg dual 3,5Ghz Hammer (er det ikke 3,5 versjon av hammer som skal lanseres?) og en slik case... Awww, tror jeg drukner i sikkel :razz: Til og med er de fleste moddere fjortisser uten NOEN evne til å se hva som er pent og hva som er harry. Bare se på sider som har bilder av casemod's, det meste er ting jeg ikke ville hatt i huset engang :wink: Denne typen casemod som vi diskuterer er på linje med bang & olufsen anlegg osv (som btw. suger hardt når det gjelder lyd) [ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-02-24 04:28 ] Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 No offence, men jeg tror ikke den electrogun greia kommer til å se noe fett ut på kabinett... Eneste som er fett er de kulene hvor du tar på dem også går elektrisiteten mot fingeren din... Det er liksom 60fps, den greia du prater om nå (som jeg mener jeg har sett mange ganger før) er på en måte 12 fps... Det blir bare ikke fett egentlig... Kanskje hvis det er en helhet i designen, men hvis det ikke passer, er det best å la vær, skaff heller n30n lys :wink: Lenke til kommentar
shahin Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: On 2002-02-24 15:27, SineTwo skrev:No offence, men jeg tror ikke den electrogun greia kommer til å se noe fett ut på kabinett... Eneste som er fett er de kulene hvor du tar på dem også går elektrisiteten mot fingeren din... Det er liksom 60fps, den greia du prater om nå (som jeg mener jeg har sett mange ganger før) er på en måte 12 fps... Det blir bare ikke fett egentlig... Kanskje hvis det er en helhet i designen, men hvis det ikke passer, er det best å la vær, skaff heller n30n lys :wink: Jeg har sett den i USA (1992/1993) og på Pentagon (sjappa). Det er justerbart mellom stillestående lyn, og lyn i forskjellig "tempo" osv. på de fleste modellene som koster rundt $90. Din fps beskrivelse er meget uforståelig, da det er nok at den er 23fps (hvis jeg skal bruke samme rare måte på å beskrive om den hakker). Uansett er det en lyneffekt og ikke TV2. Og jeg kan bekrefte at den ikke "hakker" eller henger etter, i allefall gjorde ikke de modellene til rundt $80-120 det. Er jo ikke noe problem, vi kan stikke ned til Pentagon i morgen og sjekke den ut (kjenner sinetwo personlig) :smile: Ang. harry faktor så kan jeg si at jeg skal ha den minste, for at det ikke skal dekke hele kabinettsiden, og siden det ser bedre ut. Det jeg vil se før jeg kjøper er hvordan den ser ut når den er AVSLÅTT, siden den kun skal være på når jeg er på LAN og kanskje 1 time på kvelden for fun (blir jo gal av å se på den 24/7, med mindre man justerer slik at man får stillestående eller tilnærmet stillestående lyneffekt). _________________ || Shahin aka. stratcast || XP1800@XP2000+ speed (1725Mhz) 2 x WD 80GB, Midiman Delta 1010 Studio lydkort, Asus A7V266-E, Acer Travelmate 527 850Mhz Laptop, Matrox G450 Dualhead, 2 x 15" LCD, Asus GF2GTS 32MB. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-02-24 17:59 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-02-24 18:00 ] Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Angående størrelse... så kjøper man den minste (12") og så kan man jo selv bestemme hvor stort hull man sager i kabinett. f-eks et hull på bare 10", eller kanskje et mønster? (såfremt man limer den på innsiden) Blir jo litt "smør på flesk" med luminglas som er dekket av stål. Men lyn-effekten vil jo gå helt ut i kantene, og forsvinne, og det er jo ganske tøft. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Ja, problemet er bare å finne ut hvem som kan kutte ut et profft hull (bra snitt, perfekt sirkel) i Oslo området. Man må jo også bruke en form for list, for kuttet sort aluminium kan ikke se så pent ut vel? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Biltema har noen sånne hullskjærere som du kan stille inn diameter på. Er egentlig beregnet for plast og tre, men alu skal gå greit. Men når man skal bruke lister, f-eks chrome list, så trenger jo hullet bare være "rundt" og da kan man jo bare tegne rundt et lokk... eller bruke en stor passer, og en stikksag. Voila! Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 skru ut et 10" element fra den høytalern du sikkert har og tegn rundt den :smile: men fra spøk til revolver... bruk f.eks en talerken eller tilsvarende... masse "husholdningsting" som er i passelig størrelse... Bør vel kansje også beskyttes av e plexiglass for sikker hets skyld... Lenke til kommentar
shahin Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Kjøpt Lian Li pc61 nå, venter litt med moddinga pga pengeproblemer (har kjøpt sinnsykt mye hardware pga gamesphere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå