svennand Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har ett Asus A7N8X delux tenkte å bestille en s-ata kontroller... det jeg da lurer på er om det er noe å tjene på å kjøpe det promise sitt (33/66mhz 32bits) som koster en 2-300kr mer eller kjøpe ett annet som er 33mhz 32bits? har jeg 66mhz pci på dette hk'et? eneste info'en jeg finner om hk'et i denne saken er at det er 32bits og pci v2.2 når de sier 66mhz er det da snakk om hastigheten på brikken på kontrolleren og ikke pci sporet? er det noe å tjene på å ha 66mhz? tenkte å koble til 2x Seagate 7200.7 s-ata 120gb 8mb cache noen som vet om promise har noe hurtigbuffer på dette kortet? vet at ett billigere kort reklamerte med 1MB hurtigminne.... hmmz Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Du har nok bare 32 bit / 33 MHz PCI spor på hovedkortet ditt. Du vil ikke kunne unytte 64 bit / 66 MHz støtten på Promise kortet, men utifra det du skriver er den sannsynligvis bakoverkompatibelt med 32 bit / 33 MHz PCI spor. 32 bit / 33 Mhz = 133MB/s 64 bit / 33 Mhz = 266 MB/s 64 bit / 66 Mhz = 533 MB/s osv... Du vil ikke tjene noe på et kort med støtte for 64 bit PCI, bortett at de som regel pleier å være mer avanserte, med det spiller vel sannsynligvis ikke så veldig stor rolle for deg, i og med at du bare skal kjøre to harddisker på kontrollerkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå